Źródło: http://blog.jokeroo.com |
Jay Conrad Levinson w jednym ze swoich
wywiadów tak oto opisuje marketing partyzancki: ,, Mężczyzna był właścicielem sklepu meblowego. Pewnego dnia
kiedy przyszedł do pracy, zauważył, że po prawej stronie jego sklepu
zbudowano drugi budynek- był ogromny . Okazało się, że to także jest
sklep meblowy, o wiele większy od jego własnego. Bardzo źle się z tym
poczuł. Parę tygodni po tym zdarzeniu pojawił się w pracy i zobaczył
kolejny budynek po lewej stronie jego sklepu meblowego i to także był
ogromny sklep meblowy. I oto jest on ze swoim małym sklepem, a po prawej
duży sklep meblowy jego konkurenta i po lewej jeszcze większy sklep
meblowy także należący do jego rywala. Bardzo go przytłoczył ten fakt i
był ogromnie przygnębiony, ale nie aż tak jak w dniu kiedy dotarł do
pracy i zobaczył, że budynek po jego lewej stronie ma wywieszony ogromny
banner z napisem ,, obniżka cen o 60 %’’ I pomyślał: 60 %... ich banner
jest większy niż mój cały sklep. Co więcej budynek po prawej także miał
banner z napisem ,, Ogromna wyprzedaż. Przecena 75 % ’’ Co mógł zrobić w
takiej sytuacji? Poszedł do swojego sklepu i zrobił swój własny banner,
powiesił go i pisało na nim: ,, Główne wejście’’.
Cała ta wypowiedz doskonale podsumowuje i
określa guerrilla marketing, który nie potrzebuje ogromnych nakładów
finansowych wystarczy jedynie kreatywny umysł i wyobraźnia, aby dotrzeć
do klienta.
Ciekawe, że w Indiach
jest bardzo mało ludzi, którzy wiedzą o tym określeniu, ale na Zachodzie marketerzy używają go na codzień. Ale co to jest marketing partyzancki, dokładnie?Marketing
partyzancki jest strategia reklamy, w których tania reklama czyli jakby
graffiti, moby flash, plakaty są wykorzystywane zarówno na rynku
lokalnym lub duża sieć poszczególnych istot na celu promowanie, rynek
lub reklamowania produktu. Używamy tych środków promocji, ale nie uznajemy lub połączyć go z naszych koncepcji marketingowych. Więc
następnym razem, gdy używasz graffiti lub inny nośnik reklamowy do
promocji i ktoś zapyta o rodzaj marketingu, można odpowiedzieć, to
dobrze. Wracając do tematu, budżet marketingu partyzanckiego jest mniejszy w porównaniu do innych funkcji marketingowych klientów. Dzieje
się tak, ponieważ kampanie marketingu partyzanckiego są niekonwencjonalne
i nieoczekiwane, a klienci są kierowane w nieoczekiwanych miejscach.Polega
ona na nietypowe podejście jak przechwytujących klientów w centrach
handlowych, miejsc handlowych i od razu oferuje produkt. Zaplecze PR również wpisuje się w kategorię marketingu partyzanckiego. Rakhi Sawant dobrze wie, jak najlepiej wykorzystać marketing partyzancki.Niekonwencjonalny sposób promowania produktów z minimalnej liczby zaangażowanych środków.Fakty do zapamiętania :
- Marketingu partyzanckiego jest bardzo dobrym medium dla małych firm i przedsiębiorców.
- Marketer musi zrozumieć ludzkie zachowanie zanim kierowania klienta. Doświadczenie nie pomoże w takim stopniu jak to jest bardzo twórcze zadanie i wymaga innowacyjności na wszystkich poziomach.
- Główne statystyki do pomiaru wydajności dla marketingu partyzanckiego jest zysk, ale nie sprzedaż.
- Wiadomości są przygotowywane pamiętając o małych grup lub osób. Jego celem nie jest masowa publiczność
Teraz parę przykładów reklamowych:
Źródło: http://blog.becausexm.com |
Źródło: http://http://elevenfifteen.wordpress.com |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz