poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Czarny PR w kampanii wyborczej Platformy Obywatelskiej i Prawa i Sprawiedliwości w wyborach parlamentarnych 2011 - część 3

Skupiając się jednak na kampanii wyborczej Platformy Obywatelskiej i Prawa
i Sprawiedliwości w wyborach parlamentarnych w 2011 roku można pokazać ewidentne przykłady użycia Czarnego PR-u przez obydwa ugrupowania.
            
Wszyscy na pewno widzieli spot wyborczy PO „Oni pójdą na wybory, a Ty?”.

PO uderza w tym spocie w nasze sumienie, aby zachęcić nas do pójścia na wybory
i zagłosowania na nich oczywiście. Pokazuje skrajnych zwolenników Prawa i Sprawiedliwości – staruszki walczące z policją w obronie krzyża czy kiboli, których broni PiS.
            
W odpowiedzi możemy zobaczyć spot PiS, w którym zamiast pokazać, co mają politycy zamiar zmienić w Polsce po wygranych wyborach, słyszymy tylko narzekania na Donalda Tuska – „Panie premierze Tusk, panu już dziękuję”.

Przedstawiciele różnych grup społecznych i zawodów kierują swoje wypowiedzi bezpośrednio do premiera i zwracają uwagę na swoje indywidualne potrzeby. Tusk nie spełnił ich wymagań więc mu już dziękują.
            
Dobrym pomysłem, wg Prawa i Sprawiedliwości było też przypomnienie Donaldowi Tuskowi, co obiecywał w poprzedniej kampanii wyborczej. I pokazanie, że swoich obietnic nie dotrzymał.

Po wypomnieniu, czego Donald Tusk nie zrobił, widzimy utopijną wizję Polski pod ewentualnymi rządami PiS-u. A Jarosław Kaczyński twierdzi, że potrafi zrealizować marzenia polaków. Przekonany o ważności Polski w Europie, otwarcie mówi „Donald Tusk nie sprawdził się, zawiódł, nie sprostał marzeniom polaków”. A Jarosław Kaczyński spełni wszystkie nasze marzenia!

PiS pokazuje też, że jeśli PO wygra wybory to może stworzyć koalicję z Januszem Palikotem, który jest przecież największym złem na polskiej scenie politycznej.

I słynne 300 mld złotych, na które aż nadmierną zwraca uwagę PiS.


                                         

Partia oczywiście uderza w słowa premiera, że w tych wyborach nie chodzi tylko o 300 mld z Unii, ale o to, jak żyć godnie. A Donald Tusk zawiódł nadzieje polaków.

I spot, w którym Tusk odpiera zarzuty Kaczyńskiego, jakoby zawiódł. Wszak 4 lata to za mało, aby zrealizować plan budowy silnej Polski…

Czasami w imię zasady „kto mieczem wojuje od miecza ginie” reakcją na wykorzystanie czarnego PR-u jest właśnie czarny PR, ponieważ najlepszą ochroną jest atak. Ważne staje się osiągnięcie celu, bez względu na środki. Można tu zacytować Jacka Kurskiego, który powiedział: „To lipa, ale idziemy w to, bo ciemny lud to kupi”.

Brak komentarzy: