Na to pytanie może śmiało odpowiedzieć firma Aflofarm Polska, odpowiedzialna za reklamę leku Visaxinum. Oprócz „niszczenia” pryszczy od środka zniwelowała sobie zyski denną
reklamą. Tą radiową i telewizyjną. Nie wnikam już w skład leku i to czy jest
skuteczny, ale chyba nie od dzisiaj wiadomo, że suplement diety nie jest
idealnym lekarstwem na trądzik. O ile w ogóle jest lekarstwem…
Reklama telewizyjna „Miej wywalone na pryszcza”
Target oczywisty, młodzież, która boryka się z problemami
skóry. I teraz jak do niej trafić? Na pewno nie w sposób jaki wykorzystano w
reklamach.
Po pierwsze – język. Sztuczny slogan, który używany jest
chyba jedynie w podrzędnych serialach.
Po drugie – aktorzy. Młodzi, piękni… a może za piękni? To reklama leku na
pryszcze, czy super kryjącego podkładu do twarzy? Ja mam co do tego
wątpliwości. Po trzecie – sztuczny luz utrzymany w reklamie. Do tego stopnia,
że pan „grający” pryszcza popija sobie
piwko na plaży. Scena nie na miejscu, biorąc pod uwagę potencjalnych odbiorców
reklamy. Jedno jest pewne. Wszystkie czułe punkty młodego człowieka, czyli
popularność, nieskazitelny wygląd i co za tym idzie „druga połowa”, są
napiętnowane podczas tych 30 sekund. A i jeszcze jedno. Jest też wersja dla
dziewcząt…
Reklama ma z
założenia promować produkt, zachęcać do kupna. Te zachęcają do „olewania”,
oprócz pryszczy, wszystkiego wkoło. Kup Visaxinum, a będziesz cool. Zyskasz
popularność, fajną dziewczynę, chłopaka i oczywiście nieskazitelną cerę. Po co
autorytety, nakazy, zakazy? Przecież jest cudowne lekarstwo na wszystkie Twoje
zmartwienia- Visaxinum. Stek kłamstw skumulowanych w jednej reklamie suplementu
diety…
Reklama telewizyjna "Zabójczy sposób na pryszcza"
Życie nastolatków już nigdy nie będzie takie samo. Racja. Po
takiej reklamie cud leku na pryszcze. Utrzymana w konwencji horroru, tak jakby
codzienność młodych ludzi właśnie to przypominała. Czy naprawdę pryszcze to
największy koszmar nastolatków? Czy od tego zależy ich szczęście lub jego brak?
Przyznaję, że reklama intryguje, lecz bo głębszej analizie odczucia wzbudza
mieszane. Moim zdaniem twórcy przesadzili na pewno w końcowych momentach. Młoda
kobieta kusi „pana pryszcza”, a następnie podaje mu pigułkę, która jak się
okazuje zabija go. Metafora mocno przesadzona i niesmaczna. Ogólne wrażenie –
pandemonium.
Kontrowersje i zarzuty wobec Aflofarm Polska
Firma Aflofarm Polska, producent leku Visaxinum, przy
produkcji kampanii reklamowych współpracowała z PanMedia Western oraz Mindshare. Niektóre stacje telewizyjne odmówiły emisji reklam tłumacząc, że
nadmiernie emanują grozą ( „Zabójczy sposób na pryszcza”) i mogą mieć zły wpływ
na młodzież (tutaj z zarzutem spotkały się obie kampanie). Inne wyemitują ją po godzinie 20. W ubiegłym roku, po
rozpoczęciu akcji promującej lek do Komisji Etyki Reklamy napłynęły skargi
dotyczące reklamy. Dotyczyły zarówno języka, jak i kwestionowania ogólnie
przyjętych norm i autorytetów. Pojawił się również zarzut odnoszący się do
niedozwolonej formy reklamy podprogowej. Miało to związek z końcowym
fragmentem, kiedy to słychać dzwonek. Uznano, iż taki dźwięk jest niedozwolony.
Aflofarm broni się tym, iż młodzi ludzie
to bardzo trudna grupa docelowa i trafić można do niej tylko poprzez autentyzm
i wykorzystanie języka, którego młodzież używa na co dzień.
Reklamy Visaxinum wzbudzają wiele kontrowersji i są powodem
wielu skarg. Tylko czy sprzedawanie suplementy diety, mieszanki z wyciągu
fiołka i mniszka lekarskiego jest warte utraty wizerunku firmy?
Magdalena Radoń
źródła: filmiki pochodzą ze strony www.youtube.pl
użyte grafiki pochodzą ze stron : http://www.aflofarm.com.pl oraz http://www.aptekagalen.pl/p2710,visaxinum+30tbl
użyte grafiki pochodzą ze stron : http://www.aflofarm.com.pl oraz http://www.aptekagalen.pl/p2710,visaxinum+30tbl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz