poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Czyste zęby po posiłku

O tym jak ważna jest higiena jamy ustnej przypominają nam producenci gum Orbit. W spotach reklamowych pojawiają się informacje o poziomie pH w ustach po jedzeniu, a także o tym że żucie bezcukrowej gumy pomaga neutralizować szkodliwe kwasy. Jednak reklamy Orbit to nie tylko garść suchych informacji, ale bardzo obrazowe przedstawienie problemu „przyczepiającego się jedzenia”.


W reklamach pojawiły się kolorowe, animowane postaci. Czarna Kawka, Sierżant Cebula, Admirał Banan, Stefan Pączek, Bogdan Brokuł i inni, to uporczywe jedzonka, które po posiłku nie chcą się od nas odczepić. Skutecznie walczy z nimi Orbit Comando. Nadanie jedzonkom imion, stworzenie pewniej fabuły, to ciekawy sposób na przyciągnięcie uwagi widza. W jednej z reklam przyczepiające się jedzenie, prześladuje bohatera w kinie. Jedzonka są natarczywe, chodzą za chłopakiem krok w krok. Jedynym sposobem na to aby się ich pozbyć, jest zażycie gumy Orbit. W innym spocie, jedzonka towarzyszą bohaterom podczas grilla, a w kolejnym na skwerze przed spotkaniem z przyjaciółmi. W każdym z tych spotów, pojawia się informacja o zaletach z żucia gum Orbit.


Marka Orbit dociera do klientów, nie tylko poprzez reklamy telewizyjne. Swoją misję propagowania dbałości o higienę jamy ustnej, skutecznie realizuje na wiele sposobów. W ostatnim czasie bardzo modne stało się lokowanie produktu. Gumy Orbit pojawiły się więc w serialach i programach telewizyjnych. W serialu „Klan”, emitowanym w TVP1, bohaterzy są częstowani gumami, przez dentystę. Ten bardzo mocno podkreśla, że kiedy nie ma możliwości umycia zębów, wtedy gumy są najlepszym rozwiązaniem. Trochę rażą celowe i moim zdaniem śmiesznie wyglądające zbliżenia na opakowanie produktu. Jednak kiedy w serialu pan doktor zachwala te gumy, to na pewno musza być wspaniałe ;)



Gumy Orbit pojawiły się także w programie „Kuchenne Rewolucje” (TVN). Tu podczas uroczystej kolacji, Magda Gessler (gospodarz programu), sugeruje kelnerom, żeby do rachunku dokładali gościom mały upominek. Wszystko to oczywiście po to, aby po obfitej kolacji, goście zadbali o swoje uzębienie.
Sama także spotkałam się z tym sposobem reklamy. Po kolacji w jednaj z opolskich restauracji, kelnerka podała rachunek w etui z napisem Orbit. W środku znajdowały się dwa małe opakowania gum. Sposób moim zdanie dobry. Gumy bardzo się przydały. Informacja dotarła do klienta.  A marka Orbit w imię swojej misji, zadbała o moje ząbki ;)

Na stronie www.mojorbit.pl możemy zdobyć wiele informacji higienie jamy ustnej, o wcześniej wspomnianych animowanych bohaterach, a także o samych produktach marki. Moją uwagę zwróciła gra, którą możemy pobrać na swojego smartfona. Gra nazywa się „Capnij pączka”, a jej krótki opis brzmi : „ Przebojowa gra z Twoimi ulubionymi bohaterami. Pokonaj jedzonka, które opanowują kolejne bary i restauracje. Zrób to z guma Orbit, zanim one pokonają Ciebie!”.  To kolejny ciekawy sposób na reklamę. Reklamę, którą możemy się bawić. Bohaterzy ze szklanego ekranu, pojawiają się w naszych telefonach, a my możemy się z nimi zaprzyjaźnić ;)

źródła:
www.youtube.com
www.mojorbit.com

Brak komentarzy: