Bank PKO BP jest największym
bankiem w tej części Europy. Dodatkowo szacuje się, że instytucja ta jest
najcenniejszą polską marką finansową. Dokładna wartość marki nie jest znana,
jednak mówi się, że wynosi ona około 3 mld zł.
PKO
BP jest odbierany jako bank stabilny i bezpieczny. Można nawet powiedzieć, że
utożsamia się go z symbolem tradycji naszego kraju. Fakt ten sprawia, że
głównymi klientami banku są osoby starsze. Nie trudno więc zauważyć, że dla
osób młodych bank ten jest mało atrakcyjny oraz mało nowoczesny. Łatwo rzuca
się w oczy, że im młodsza grupa klientów banku, tym mniejsze są ich udziały.
Rosnąca
konkurencja sprawiła, że aby utrzymać 30% udziału w rynku, PKO BP musiałoby
rozpocząć walkę o nowe pokolenie klientów. Władze banku musiały więc skupić się
na nowym targecie. Rezultatem tego jest projekt strategiczny, który obejmuje
nowe rozwiązania dla kont indywidualnych. Ponadto plan obejmuje ulepszenie
bankowości elektronicznej, wprowadzenie zbliżeniowych kart płatniczych czy też
polepszenie standardów oddziałów i obsługi klienta.
Jednym
ze sposobów na modernizację marki PKO BP jest oczywiście wprowadzenie nowej
identyfikacji wizualnej. Nowe zmiany objęły zarówno oznakowanie zewnętrzne
oddziałów czy też agencji banku, jak i modernizację szat graficznych materiałów
komunikacyjnych.
Odnowienie
wizerunku banku PKO BP dotyczyło również logotypu. Nastąpiła więc zmiana
kolorystyki firmowej i zastosowanie nowego autorskiego kroju pisma (font PKO
BP). W tej chwili bank ten jest pierwszą w Polsce tak dużą firmą posiadającą
swój własny font.
Ze względu na tradycyjny charakter banku i wiernych klientów nowości w znaku nie mogło być zbyt dużo. Zresztą ogromne zmiany w logotypie nie były wymagane, ponieważ dotychczasowe logo było dobrze rozpoznawalne i pozytywnie kojarzone. Potrzebny był jedynie drobny lifting, gdyż stało się już zbyt staroświeckie. Natomiast nowy logotyp jest nowoczesny, a ponadto zachowuje ciągłość z historią oraz równocześnie komunikuje zmiany.
Obecny system identyfikacji
wizerunkowej przygotowała agencja White Cat Studio przy ścisłej współpracy z
Karolem Śliwką, czyli autorem znaku graficznego PKO BP. Każdy Polak z łatwością
może powiedzieć, że logotyp tego banku przedstawia „skarbonkę”, która została
zaprojektowana w 1967 roku czyli jeszcze w czasach Polskiej Republiki Ludowej.
Przy
pracach nad samą typografią loga, projektanci zajęli się przede wszystkim
właśnie samą typografią a także czcionką. Gruba, ciężka czcionka została
zastąpiona lżejszą, lepiej komponującą się ze znakiem graficznym. Dodatkowo
postanowiono usunąć niepotrzebną multiplikację. W ostateczności nazwa PKO
pozostała w samym monogramie.
Jeśli
chodzi o kolorystykę nowego logo, to kolor monety został zmieniony z pomarańczowego na czerwony, co zdaniem autorów jest akcentem polskości. Poza
tym w barwach korporacyjnych zastosowano gradient. Wszystkie zmiany zostały
dokonane ze względu na to, że stara wersja niestety przestała komunikować jakość.
Natomiast nowy logotyp jest zdaniem specjalistów od marketingu oraz Public
Relations bardziej dostojny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz