The Cannes Lions
International Festival of Creativity (dawniej nazywany International
Advertising Festival) jest największym
na świecie świętem kreatywności reklamowej. To zdecydowanie najbardziej prestiżowa
międzynarodowa nagroda na którą co roku ma szanse ponad 28 tysięcy
zgłaszających się z całego świata, których prace są zaprezentowane i
ocenione na Festiwalu. Zwycięzcy otrzymują bardzo
cenne trofeum Lwa.
Ceremonia jest także jedynym prawdziwie
globalnym miejscem spotkań dla reklamodawców,
jak i profesjonalistów z zakresu reklamy jak i komunikacji.
Ponad 9000 delegatów
z 90 krajów uczestniczy przez siedem dni w warsztatach, wystawach, pokazach, kursach mistrzowskich i głośnych seminariach liderów branżowych,
takich jak Dan Wieden, Sir
John Hegarty, Bob Greenberg, Maurice Levy,
David Droga, Mark Tutssel, Sir Martin Sorrell i Tham
Khai Meng, jak również ludzie tacy jak Mark Zuckerberg, Ben
Stiller, Yoko Ono, Kofi Annan Steve Ballmer i Bob Geldof.
Cel?
Celem
Międzynarodowego Festiwala Twórczości jest zaoferowanie ekspertom z całego
świata reklamy okazję do promowania siebie dzięki pokazaniu swoich najlepszych i
najbardziej oryginalnych prac twórczych w tym wyjątkowym wydarzeniu.
Kiedy?
59. Międzynarodowy Festiwal Twórczości 2012 odbędzie się w Cannes od niedzieli 17 do soboty 23 czerwca 2012. Wszystkie prace zostaną pokazane w Palais des Festivals.
Kiedy?
59. Międzynarodowy Festiwal Twórczości 2012 odbędzie się w Cannes od niedzieli 17 do soboty 23 czerwca 2012. Wszystkie prace zostaną pokazane w Palais des Festivals.
A jak wybierane jest
jury?
Każdego roku
blisko 300 członków
kreatywnej komunikacji są zapraszani do Cannes, by służyć w piętnastu grupach jurorskich, które decydują o nagrodzeniu wybranych prac. Aby mieć pewność, że każda
faza pracy jury przebieg w sposób
niezależny, podczas festiwalu proceduralnie łączy się
wszystkie grupy wybierające.
Tak zwana „ globalna sieć Reprezentantów” jest pierwszym krokiem by zostać członkiem jury. To właśnie Ci lokalni przedstawiciele proszeni są co roku o wysłanie nominacji członków jury z ich krajów. O tym jaki reprezentat jest proszony o wysłanie nominacji zależy od sukcesu tego kraju w pozyskiwaniu Lwów w latach poprzednich. Kiedy nominacje trafią już do Cannes, wybierane jest jury, dbając, aby w każdej grupie jurorskiej ilość członków z całego świata była zrównoważona.
Proces selekcji do edycji, która odbędzie się tego roku jest już zakończony, a skład jury stał się jawny kilka tygodni temu. Co więcej, organizatorzy apelują, że jeśli tylko ktoś będzie miał sugestie dotyczące potencjalnych członków jury na rok 2013, proszą o kontakt z lokalnym przedstawicielem festiwalu zaraz po tegorocznej imprezy w czerwcu.
Tak zwana „ globalna sieć Reprezentantów” jest pierwszym krokiem by zostać członkiem jury. To właśnie Ci lokalni przedstawiciele proszeni są co roku o wysłanie nominacji członków jury z ich krajów. O tym jaki reprezentat jest proszony o wysłanie nominacji zależy od sukcesu tego kraju w pozyskiwaniu Lwów w latach poprzednich. Kiedy nominacje trafią już do Cannes, wybierane jest jury, dbając, aby w każdej grupie jurorskiej ilość członków z całego świata była zrównoważona.
Proces selekcji do edycji, która odbędzie się tego roku jest już zakończony, a skład jury stał się jawny kilka tygodni temu. Co więcej, organizatorzy apelują, że jeśli tylko ktoś będzie miał sugestie dotyczące potencjalnych członków jury na rok 2013, proszą o kontakt z lokalnym przedstawicielem festiwalu zaraz po tegorocznej imprezy w czerwcu.
Jakie kategorię?
Film Lions
Press Lions
Outdoor Lions
Direct Lions
Media Lions
Cyber Lions
Radio Lions
Promo & Activation Lions
Film Craft Lions
Titanium and Integrated Lions
Design Lions
PR Lions
Mobile Lions
Branded Content
& Entertainment Lions
Creative Effectiveness Lions
Kategorię specjalne?
Holding
Company of the Year
Network of the Year
Independent Agency of the Year
Agency of the Year
Direct Agency of the Year
Media Agency of the Year
Palme d'Or
Grand Prix for Good National Diploma
Media Person of the Year
Advertiser of the Year
John O'Keeffe, powiedział: "Cannes jest jedynym globalnym, pokazem
dyscyplin, obejmujących reklamę, projektowanie, cyfryzacje, media. Więc, jeśli
jesteś numer jeden w Cannes to masz świadomość, że masz za sobą najtrudniejszą
drogę, prawidłową drogę, jedyną drogę ".
Cannes Lions 2012 Trailer:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz