czwartek, 26 kwietnia 2012

Fenomen Inglota


Inglot- jeszcze niedawno zupełnie przeciętna marka wzbija się na wyżyny. Firma założona przez Wojciecha Inglota niemal 25 lat temu, dziś cieszy się popularnością na sześciu kontynentach. Kosmetyki wyrobiły sobie opinię bardzo dobrych jakościowo, a salony kuszą nowoczesnym wyglądem. Wieloletnia praca prezesa firmy doceniona została przez Polską Radę Biznesu. Stał się pierwszym laureatem nagrody imienia Jana Wejcherta w kategorii „sukces”. Dziś kosmetyki nazwane od nazwiska właściciela firmy można zakupić w 44 krajach świata. Paleta kolorów jest zróżnicowana, a produkty te polecane są niemal w każdym kobiecym magazynie. Mimo ogromnego sukcesu jaki został osiągnięty, zarząd firmy nigdy nie zdecydował się na kampanię reklamową z udziałem gwiazd. Zainwestowano jednak w 200 metrowy billboard na Times Square, który jest jedną z najdroższych postaci reklamy. Pomimo ogromnego rynku zbytu za granicą, Inglot również w kraju macierzystym zdobył wielkie zaufanie kobiet. Dziś placówki Inglota są w niemal 170 punktach w naszym kraju. Firma nie zdecydowała się na współpracę z drogeriami. Produkty tej marki można zakupić tylko i wyłącznie w ich pasażu, najczęściej w galeriach handlowych. Kolejną unikalną rzeczą, na jaką zdecydowano się w polityce firmy Inglot, to stworzenie systemu freedom, co daje klientkom możliwość komponowania własnej palety kolorów.
http://www.essiebutton.com/2011/05/itching-for-inglot.html


Początki sieci zaczęły się natomiast od dezodorantu VIP, jednak szybko powiększono zasoby kosmetyczne. Przełomem, którego dokonała marka były testery, które wcześniej pojawiały się tylko w drogich markowych salonach Gucciego. Inglot wprowadził możliwość wypróbowywania kosmetyku przed zakupem, co dało w latach 80 poczucie luksusu wszystkim paniom. Wejście na światowy rynek rozpoczęło się od współpracy z dużą kanadyjską firmą handlową, w Kanadzie natomiast markę Inglot zauważyła duża korporacja z Dubaju. W ten sposób otworzono drzwi do dużej kariery za granicą, a szansa ta została odpowiednio wykorzystana przez zarząd Inglota.
Dziś firma swój asortyment powiększa również o pędzle, kosmetyczki, kuferki i inne niezbędne w kobiecej toaletce dodatki. Marka Inglot bezapelacyjnie osiągnęła jeden z największych sukcesów polskich marek na rynku światowym i wciąż nie stoi w miejscu.

Brak komentarzy: