Inglot- jeszcze niedawno zupełnie
przeciętna marka wzbija się na wyżyny. Firma założona przez
Wojciecha Inglota niemal 25 lat temu, dziś cieszy się popularnością
na sześciu kontynentach. Kosmetyki wyrobiły sobie opinię bardzo
dobrych jakościowo, a salony kuszą nowoczesnym wyglądem.
Wieloletnia praca prezesa firmy doceniona została przez Polską Radę
Biznesu. Stał się pierwszym laureatem nagrody imienia Jana
Wejcherta w kategorii „sukces”. Dziś kosmetyki nazwane od
nazwiska właściciela firmy można zakupić w 44 krajach świata.
Paleta kolorów jest zróżnicowana, a produkty te polecane są
niemal w każdym kobiecym magazynie. Mimo ogromnego sukcesu jaki
został osiągnięty, zarząd firmy nigdy nie zdecydował się na
kampanię reklamową z udziałem gwiazd. Zainwestowano jednak w 200
metrowy billboard na Times Square, który jest jedną z najdroższych
postaci reklamy. Pomimo ogromnego rynku zbytu za granicą, Inglot
również w kraju macierzystym zdobył wielkie zaufanie kobiet. Dziś
placówki Inglota są w niemal 170 punktach w naszym kraju. Firma nie
zdecydowała się na współpracę z drogeriami. Produkty tej marki
można zakupić tylko i wyłącznie w ich pasażu, najczęściej w
galeriach handlowych. Kolejną unikalną rzeczą, na jaką
zdecydowano się w polityce firmy Inglot, to stworzenie systemu
freedom, co daje klientkom możliwość komponowania własnej palety
kolorów.
http://www.essiebutton.com/2011/05/itching-for-inglot.html |
Początki sieci zaczęły się
natomiast od dezodorantu VIP, jednak szybko powiększono zasoby
kosmetyczne. Przełomem, którego dokonała marka były testery,
które wcześniej pojawiały się tylko w drogich markowych salonach
Gucciego. Inglot wprowadził możliwość wypróbowywania kosmetyku
przed zakupem, co dało w latach 80 poczucie luksusu wszystkim
paniom. Wejście na światowy rynek rozpoczęło się od współpracy
z dużą kanadyjską firmą handlową, w Kanadzie natomiast markę
Inglot zauważyła duża korporacja z Dubaju. W ten sposób otworzono
drzwi do dużej kariery za granicą, a szansa ta została odpowiednio
wykorzystana przez zarząd Inglota.
Dziś firma swój asortyment powiększa
również o pędzle, kosmetyczki, kuferki i inne niezbędne w
kobiecej toaletce dodatki. Marka Inglot bezapelacyjnie osiągnęła
jeden z największych sukcesów polskich marek na rynku światowym i
wciąż nie stoi w miejscu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz