piątek, 13 kwietnia 2012

Euro 2012 w natarciu




Euro 2012 stało się dla wielu marek pomysłem na reklamy. Obecnie przez media przelewa się fala popierania biało-czerwonych. Co chwila ukazuje się spoty, które podkreślają związek z mistrzostwami. Zwracają uwagę na swój udział w sponsorowaniu polskiej drużyny piłkarskiej. Skutecznym sposobem dotarcia do odbiorców jest właśnie sponsoring sportowy, który umożliwia przypisanie pozytywnych cech związanych ze sportem danej marce. W oparciu o Euro 2012 prezentują się zarówno marki spożywcze, piwowarskie, telekomunikacyjne oraz sklepy i restauracje. Wśród firm, które podpisały globalne umowy sponsorskie na EURO 2012 są: Adidas, Castrol, Coca-Cola, Hyundai/Kia, Carlsberg, McDonald’s, Sharp, Orange, Canon i Continental. Krajowymi sponsorami są: E.Wedel, Bank Pekao SA i MasterCard.


MCDonald’s

 McDonald's reklamuje się przez akcje „Dziecięca Eskorta McDonald's”. Dzięki której ponad 200 dzieci z całej Polski wyprowadzi na stadiony piłkarzy podczas tegorocznych Mistrzostw Europy.  Aby wziąć udział w tej akcji trzeba oczywiście przyjść do McDonald's. Dokonać zakupu zestawu i można liczyć na los ponieważ to czy dziecko weźmie w niej udział zależy od zdrapki. Wiele dzieci, a także ich rodzice marzą o tym by dzieci mogły znaleźć się na stadionie i poprowadzić piłkarzy.





E. Wedel

https://wygrajbilety.wedel.pl/?gclid=CN7e54mztq8CFQpb3wodVUhkkg
"Fabryka słodkości" to jeden z pierwszych sponsorów Euro 2012. Również Wedel proponuje coś za coś czyli kupując produkty tej firmy można zdobyć bilet na mistrzostwa.  Również wszystkie produkty zmieniły szatę graficzną i obecnie widnieje na nich symbol Euro Slavko i Sławka. Na rynek zostały także wypuszczone specjalne różnego rodzaju czekoladki w kształcie stadionów czy piłkarzy.


Carlsberg

Tu podobnie jak w przypadku Wedla, marka proponuje nam zdobycie biletów na mistrzostwa. To niepowtarzalna okazja promocji marki Carlsberg, która jest młoda na rynkach Europy Wschodnie. Etykieta na butelce także ma znaczek Euro 2012.

http://www.carlsberg.pl/


Coca Cola

 Coca-Cola, jako oficjalny sponsor Euro 2012, przygotowała dla konsumentów nowa loterie, w  których będzie można wygrać bilety na mecze mistrzostwa 2012. Aby wygrać należy zakupić specjalny produkt Coca Coli. Również zobaczyć możemy reklamy ukazujące jak ten napój zmienia kibiców na lepsze. Główne hasło marki to "wpadnijmy w piłkoszał"



 


Ciekawostką może być to, że badania internetowe wykazują iż wiele osób błędnie za sponsora uznało sieć sklepów Biedronka, która sponsoruje jedynie reprezentację Polski. Dzięki umiejętnej kampanii reklamowej kojarzy się ona jednak kibicom z całą piłkarską imprezą. Skutecznie w świadomości kibiców zaistniał także inny sponsor reprezentacji - piwo Warka. Oficjalnego sponsora Euro 2012, czyli Carlsberga, wskazało niewiele. Błędnie także uznało, że sponsorem z branży piwnej jest Tyskie.


Obecnie w sklepach panuje czerwono-białe szaleństwo. Na pułkach możemy spotkać specjalnie serie słodyczy, serków, napoi czy chipsów.Czy "piłkoszał" dopadnie wszystkich?




Brak komentarzy: