Jak przy wszystkich tak i przy tych kampaniach zdarzają się kreacje, które przynoszą lepsze lub gorsze skutki. Ja chciałabym przedstawić kilka projektów, które przyciągnęły moja uwagę i zachęciły mnie do wpisania nazwy organizacji w PIT.
Bezkonkurencyjną
w tym roku moim zdaniem jest kampania fundacji „Rock’n’Roll. Wygraj życie” walczącej
z rakiem piersi. Kampania nosi tytuł „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”.
z www.alert24.pl |
Inna ciekawa
kreacja przypadkiem wykopana przez mnie w Internecie to część kampanii
Gdańskiego Klubu Fantastyki.
z gfk.org.pl |
Kolejną
zachęcającą kampanią jest „Viva! Akcja dla zwierząt.”. Fundacja istnieje od
2000 roku i od kilku lat ubiega się o nasz podatek.
Sam spot nie
jest niczym specjalnie wyjątkowym. Bardziej zagrała tu marka „Międzynarodowego
Ruchu na Rzecz Zwierząt – VIVA!”, znanego ze swej prężnej działalności.
Dodatkowo dobrym posunięciem było utworzenie specjalnego serwisu „Viva! Akcja dla zwierzat. Przekaż 1% podatku.”.
Znajdziemy tam
miedzy innymi informacje o akcji czy rozliczenie z działalności przeprowadzonej
za pieniądze zebrane w zeszłorocznej akcji „przekaz 1%”, którego zamieszczenie
przekonuje nas, że przeznaczone im pieniądze są wykorzystywane na właściwe cele.
Ponadto na stronie znajdziemy prosty, darmowy program do wypełniania PITów i pliki samych PITów do pobrania. Dzięki temu
nie opuszczając strony możemy od razu przejść do uzupełniania zeznania
podatkowego i nie zapomnimy, że to właśnie Vivę! mięliśmy wpisać w rubryce.
Podczas gdy sieć, telewizja, radio, gazety i nasze ulice zarzucone są tonami kampanii "oddaj nam 1% podatku" te trzy, wyżej zaprezentowane, wyłoniły się z morza innych i zapadły mi w pamięć. Co jest ich sukcesem? Niekonwencjonalny pomysł, chwytliwe hasło, łatwość w odbiorze. A przy znanej marce - zaufanie.
Sara Bis
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz