Sposobów na przyciągnięcie nowych
klientów jest wiele. Od akcji promocyjnych, poprzez wymyślne
kampanie reklamowe, aż po atrakcyjne programy lojalnościowe. I to
właśnie tymi ostatnimi zajmę się w moim kolejnym wpisie.
http://www.infinicreative.com/images/loyalty_program.jpg |
Jak mówi Wikipedia program
lojalnościowy (ang. loyalty program) to „długotrwałe działania
marketingowe służące do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych
relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi dla firmy klientami.
Właściwie dobrana strategia programu lojalnościowego pozwala
zwiększyć sprzedaż produktu lub usługi przy znacznie mniejszych
kosztach innych form promocji i reklamy. Przykładem popularnego
programu lojalnościowego jest premiowanie każdego zakupu punktami
(proporcjonalnie do wydanej kwoty), które klient może następnie
wymienić na nagrody. Jak potwierdzają badania, programy
lojalnościowe są efektywne i mają realny wpływ na sprzedaż, a
ponad połowa Polaków przyznaje, że bierze udział przynajmniej w
jednym programie lojalnościowym lub posiada kartę stałego
klienta”.
Takie programy lojalnościowe można
spotkać w związku z praktycznie każdą większą siecią
supermarketów czy stacji benzynowych. Tesco, Auchan, Real, Shell, BP
- każdy z nich proponuje Twoją osobistą kartę do zbierania
punktów, które można w pewnym etapie wymienić na bony na zakupy,
czy atrakcyjne prezenty. Oczywiście jak wszędzie – nie ma nic za
darmo i tego powinniśmy się trzymać. Nie warto wydawać pieniędzy
tylko po to, żeby zdobyć kolejnych kilka punktów. Zwykle im
atrakcyjniejsze nagrody i upominki, tym bardziej odzwierciedla się
to w cenach oferowanych przez daną firmę produktów.
Dlaczego to działa? Odpowiedź składa
się chyba z dwóch części. Po pierwsze, lubimy kolekcjonować i
być nagradzani. Jest to tym bardziej atrakcyjne, kiedy nie wymaga od
nas zbyt wielkiego wysiłku i mamy wrażenie, że dostajemy to za
darmo albo przynajmniej w zamian za coś. Po drugie, tak już
jesteśmy skonstruowani. Tego typu działania marketingowe oddziałują
na naszą psychikę, bo tak są zbudowane. Do tego polska kultura,
czyli branie ile się da i „odgapianie” wszystkiego z USA.
http://www.tesco.pl/clubcard/img/ img-bon-club-card.gif |
A teraz kilka przykładów dla
rozjaśnienia sytuacji. Tesco i jego program Clubcard, który
reklamuje się tak:
Udział w programie i karta są za
darmo i bez zobowiązań.
Ilość zebranych punktów możesz
sprawdzić na paragonie, dzwoniąc na bezpłatną infolinię
CLUBCARD, lub na specjalnym wyciągu,
który otrzymasz od nas 4 razy w roku.
Punkty możesz zbierać w każdym
sklepie Tesco w Polsce.
Zebrane przez Ciebie punkty są
przeliczane na bony CLUBCARD, którymi można płacić
za zakupy w Tesco. Bony są ważne
przez 2 lata.
Gwarantowaną nagrodą są kupony
CLUBCARD, dzięki którym wybrane produkty kupisz jeszcze taniej.
Nie musisz pamiętać o nagrodach -
prześlemy Ci je pocztą 4 razy w roku.
Shell Clubsmart:
http://files.coloribus.com/files/adsarchive/part_406/4065155 /file/smart-club-card-move-smartly-small-76596.jpg |
Punkty możesz zbierać za każdym
razem, gdy tankujesz na stacji Shell lub gdy kupujesz wybrane
produkty. Musisz tylko przekazać swoją kartę SMART lub Shell
V-Power Club kasjerowi, żeby mógł nabić punkty za dokonaną
transakcję.
Za każdy litr paliwa:
Eurosuper 95, Shell Diesel Extra lub
Shell Gas - 1 pkt SMART
Shell V-Power i Shell V-Power Diesel ->
2 pkt SMART
Shell V-Power Racing -> 5 pkt SMART
Za niektóre towary zakupione na stacji
również możesz zdobywać punkty. Sprawdź ich liczbę przy
naklejce z ceną! Oferty specjalne pomogą Ci szybko powiększyć
stan Twojego konta. Zobacz prezenty, które przygotowaliśmy dla
Ciebie. Ofertę prezentów znajdziesz na naszej stronie internetowej
w Katalogu prezentów oraz w Specjalnej Ofercie dla Internautów.
1 komentarz:
Program partnerski pozwala nam jako konsumentom na dostęp do towarów czy usług po bardzo fajnych promocjach. Dlatego programy lojalnościowe jak https://zencard.pl są tak bardzo popularne i co raz to więcej osób jak i samych przedsiębiorstw chce brać w nich udział. Wcale się nie dziwię, gdyż na takim zestawieniu korzystają obydwie strony.
Prześlij komentarz