z NetworkBLOG |
Oczywiście
się nie je… Search Engine Marketing, w
skrócie SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach to wszystkie działania
promocyjne, które maja doprowadzić do uzyskania jak najlepszej pozycji naszej
strony internetowej w wynikach wyszukiwarek takich jak Google dla wybranych,
jasno określonych fraz/słów kluczy wpisanych przez użytkowników w okienko
wyszukiwarki. Do tych działań zaliczamy miedzy innymi kampanie linków, pozycjonowanie
i optymalizację. Jak widzimy SEM to coś szerszego niż samo SEO, ale
nierozerwalnie się z nim łączy. Omówmy zatem kilka z działań SEM, które pozwolą
naszej stronie wysoko się wypozycjonować.
Daj
mi dobre imię!
Chodzi
oczywiście o adres naszej strony. Po pierwsze: powinien być krótki i chwytliwy.
Nasz adres ma się pamiętać sam, nasz przyszły użytkownik ma go usłyszeć na
ulicy, a po powrocie do domu bez większego wysiłku wpisać w wyszukiwarkę. Po
drugie: nazwa powinna współgrać z usługą czy tematem strony, który oferujemy.
Nie możemy strony o podróżach nazwać cicha-zima.pl! To znaczy możemy, ale to
nie pomoże nam się wypozycjonować. Po trzecie: najlepiej żeby nazwa domeny
pisana była ciągiem np. czytamksiazki.pl. Niestety wiele domen jest już zajętych,
jeśli więc żadna chwytliwa nazwa nie jest wolna należy się wspomóc znakami
separującymi: (-), (_) lub (+). Google najlepiej pozycjonuje domeny z wyrazami
oddzielonymi znakiem (-), tak zwanym dash.
Jednym
z działań podnoszących nasza pozycje w wynikach wyszukiwarek jest
rozprzestrzenianie linku do naszej strony czyli budowanie sobie rozległej sieci
tak zwanych linków przychodzących. O co chodzi? A o to aby link do naszej strony
pojawił się na jak największej ilości innych stron. Jak to zrobić? Oczywiście można
wykupić zamieszczenie linku na stronie, oczywiście cena takiej usługi zależna
jest od ilości odwiedzin unikalnych użytkowników jakie osiąga strona, na której
chcemy zamieścić nasz link. Prostszym sposobem jest zamieszczanie linku na
stronach czy blogach znajomych. Im więcej stron zawiera w sobie link odnoszący
do naszej tym lepiej się pozycjonujemy. W większości przypadków linki mają taka
samą siłę i nie ma znaczenia czy zamieszczamy je na stronie www czy prostym
blogu koleżanki. Są jednak potężne platformy, które generują większą „siłę”
linku i wznoszą nas pod niebiosa, a właściwie belkę pola „szukaj” na liście
wyników wyszukiwania . Do takich należą serwisy czy strony kilkumilionowych
firm. Niestety zamieszczenie naszego linku w takim miejscu graniczy z cudem.
z optymalizacjastrony.com |
Trzeba wziąć pod uwagę, że Google nalicza ilość linków przychodzących po
numerze IP, więc nie pomoże nam zamieszczenie kilkakrotnie linku na jednej
stronie. Ważne jest też aby nazwa linku na stronie była słowem/fraza na które
chcemy się pozycjonować. Na przykład prowadzimy blog o gotowaniu i chcemy się
pozycjonować na słowa gotowanie/przepis. Dobrze jeśli nasz link pojawia się na
stronie pod nazwą Gotowanie lub Przepis, a już najlepiej „Przepis na gotowanie”.
To
oczywiście nie wszystko co możesz zrobić dla lepszej pozycji twojej strony.
Google oferuje kilka ciekawych narzędzi, które pomagają w tym trudnym procesie,
ale o nich kolejnym razem.
Sara Bis
Sara Bis
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz