CLIO Awards jest najbardziej uznanym światowym konkursem
reklamy, projektowania interaktywnego i public relations. Od ponad pięciu lat
nagradza twórcze doskonałości, honoruje w należyty sposób potężne formy
komunikacji obserwując ich wpływ na współczesną kulturą. Jednocześnie, CLIO
Awards skupia się na ewolucji przemysłu w celu uznania najbardziej aktualnych i
przełomowych prac. Charakterystyczny posąg CLIO jest najbardziej znanym i
pożądanym symbolem w branży kreatywnych dokonań.
Założona przez Wallace A. Ross w 1959 roku, nazwę programu pochodzi z mitologii greckiej, gdzie CLIO to oczywiście muza historii, kreator wielkich czynów, źródło inspiracji i geniuszu. Pierwotnie nagrody przyznawane były wyłącznie amerykanom ale w 1965 roku rozbudowano tę myśl zaangażowano w akcję również prace międzynarodowe. Od tamtej pory około 65% projektów rocznie pochodzi spoza USA.
CLIO Awards przyznawane są w kategoriach takich jak: Design, Direct Mail, Interactive, Radio, Out of Home, Public Relations, Film, Facebook Integrated Media, Campaign, Student, Innovative Media, Print, Content and Contact, Billboard.
Założona przez Wallace A. Ross w 1959 roku, nazwę programu pochodzi z mitologii greckiej, gdzie CLIO to oczywiście muza historii, kreator wielkich czynów, źródło inspiracji i geniuszu. Pierwotnie nagrody przyznawane były wyłącznie amerykanom ale w 1965 roku rozbudowano tę myśl zaangażowano w akcję również prace międzynarodowe. Od tamtej pory około 65% projektów rocznie pochodzi spoza USA.
CLIO Awards przyznawane są w kategoriach takich jak: Design, Direct Mail, Interactive, Radio, Out of Home, Public Relations, Film, Facebook Integrated Media, Campaign, Student, Innovative Media, Print, Content and Contact, Billboard.
Prezentacja zwycięzcy w kategorii Integrated Campaign 2011:
Oprócz uhonorowania określonej pracy, CLIO przyznaje również Lifetime Achievement Award w uznaniu wybitnych i bieżących dokonać osoby, która jest liderem branży, jak i na nagrody liczyć mogą Network, Agency, Production Company, wybierany jest także Advertiser of the Year.
Każdego roku powoływanych jest 115 najlepszych kreacji z 65 krajów do dziewięciu różnych grup jurorskich. Jury składają się z osób, których praca własna uosabia awangardę w swoich dziedzinach, co gwarantuje, że każdy juror ma głębokie zrozumienie globalnego rynku na coraz to bardziej rozwijających się świat reklamy.
Proces oceniania jest wyjątkowo demokratyczny i ma całkowicie apolityczny charakter (CLIO znany jest z takiego stylu). Sędziowie to prawdziwi profesjonaliści reklamowi z całego świata. Mniej niż 10% zgłoszeń mozę przetrwać pierwszą rundę, aby listy kandydatów CLIO, z których jury ponownie ocenić prace w celu określenia złotych, srebrnych i brązowych laureatów. Natomiast mniej niż 3% wszystkich zgłoszeń otrzymuje statuetkę, a mniej niż 1% ma szanse na upragnione CLIO Gold. Każdy Jury ma również możliwość przyznania specjalnego CLIO, tak zwany Grand CLIO, dla jednego naprawdę wyjątkowego utworu w każdym medium.
Do
zobaczenia więc 15 maja w American Museum of Natural History, Central Park West at
79th Street, New York City, 18:30-23:30.
Źródło: http://www.effie.pl |
W Polsce natomiast przyznawane są nagrody EFFIE. To właśnie
w 1991 roku polskie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej
SAR uzyskało licencję na prowadzenie konkursu EFFIE. Oprócz Polski
konkurs organizowany jest w 40 innych krajach. EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów
marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku
przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza
efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Kampanie
mogące zwyciężyć w EFFIE to takie, w których połączono kilka kluczowych dla
marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i
zakup mediów, kreację i obsługę Klienta. Nagradza się przede wszystkim efektywną
współpracę pomiędzy Agencją a Klientem, oraz ich obopólne dążenie do
osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki.
EFFIE AWARDS należy do najbardziej prestiżowych nagród w
branży komunikacji marketingowej na całym świecie, ze względu na wysokie
kryteria merytoryczne stawiane pracom nadsyłanym na konkurs. Pragnieniem
Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR jest, aby prace nagradzane w
polskiej edycji konkursu od tego poziomu nie odbiegały. Dokładamy wszelkich
starań, aby konkurs EFFIE wyznaczał standardy jakościowe na polskim rynku
komunikacji marketingowej.
Kategorie: Żywność, Artykuły nieżywnościowe, Napoje, Retail,
E-commerce/N-commerce/E-services, Usługi, Media, Pro Bono, Leki i suplementy
diety, Kampanie dotyczące edukacji społecznej,
kampanie CSR, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu, Bankowość,
Ubezpieczenia i inwestycje, Środki trwałe, Telekomunikacja. Kategorie specjalne:
Launch, Long term marketing excellence, Limited budżet, Media idea, Digital.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz