niedziela, 22 kwietnia 2012

Clio i Effie


CLIO Awards jest najbardziej uznanym światowym konkursem reklamy, projektowania interaktywnego i public relations. Od ponad pięciu lat nagradza twórcze doskonałości, honoruje w należyty sposób potężne formy komunikacji obserwując ich wpływ na współczesną kulturą. Jednocześnie, CLIO Awards skupia się na ewolucji przemysłu w celu uznania najbardziej aktualnych i przełomowych prac. Charakterystyczny posąg CLIO jest najbardziej znanym i pożądanym symbolem w branży kreatywnych dokonań.

Założona przez Wallace A. Ross w 1959 roku, nazwę programu pochodzi z mitologii greckiej, gdzie CLIO to oczywiście muza historii, kreator wielkich czynów, źródło inspiracji i geniuszu. Pierwotnie nagrody przyznawane były wyłącznie amerykanom ale w 1965 roku rozbudowano tę myśl zaangażowano w akcję również prace międzynarodowe. Od tamtej pory około 65% projektów rocznie pochodzi spoza USA.

CLIO Awards przyznawane są w kategoriach takich jak: Design, Direct Mail, Interactive, Radio, Out of Home, Public Relations, Film, Facebook Integrated Media, Campaign, Student, Innovative Media, Print, Content and Contact, Billboard.

Prezentacja zwycięzcy w kategorii Integrated Campaign 2011:


Oprócz uhonorowania określonej pracy, CLIO przyznaje również Lifetime Achievement Award w uznaniu wybitnych i bieżących dokonać osoby, która jest liderem branży, jak i na nagrody liczyć mogą Network, Agency, Production Company, wybierany jest także Advertiser of the Year.

Każdego roku powoływanych jest  115 najlepszych kreacji z 65 krajów do dziewięciu różnych grup jurorskich. Jury składają się z osób, których praca własna uosabia awangardę w swoich dziedzinach, co gwarantuje, że każdy juror ma głębokie zrozumienie globalnego rynku na coraz to bardziej rozwijających się świat reklamy.

Proces oceniania jest wyjątkowo demokratyczny i ma całkowicie apolityczny charakter (CLIO znany jest z takiego stylu). Sędziowie to prawdziwi profesjonaliści reklamowi z całego świata. Mniej niż 10% zgłoszeń mozę przetrwać pierwszą rundę, aby listy kandydatów CLIO, z których jury ponownie ocenić prace w celu określenia złotych, srebrnych i brązowych laureatów. Natomiast  mniej niż 3% wszystkich zgłoszeń otrzymuje statuetkę, a mniej niż 1% ma szanse na upragnione CLIO Gold. Każdy Jury ma również możliwość przyznania specjalnego CLIO, tak zwany Grand CLIO, dla jednego naprawdę wyjątkowego utworu w każdym medium.

Do zobaczenia więc 15 maja w American Museum of Natural History, Central Park West at 79th Street, New York City, 18:30-23:30.

Źródło: http://www.effie.pl

W Polsce natomiast przyznawane są nagrody EFFIE. To właśnie w 1991 roku polskie Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR uzyskało licencję na prowadzenie  konkursu EFFIE. Oprócz Polski konkurs organizowany jest w 40 innych krajach. EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Kampanie mogące zwyciężyć w EFFIE to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę Klienta. Nagradza się przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy Agencją a Klientem, oraz ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki.

EFFIE AWARDS należy do najbardziej prestiżowych nagród w branży komunikacji marketingowej na całym świecie, ze względu na wysokie kryteria merytoryczne stawiane pracom nadsyłanym na konkurs. Pragnieniem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR jest, aby prace nagradzane w polskiej edycji konkursu od tego poziomu nie odbiegały. Dokładamy wszelkich starań, aby konkurs EFFIE wyznaczał standardy jakościowe na polskim rynku komunikacji marketingowej.
Kategorie: Żywność, Artykuły nieżywnościowe, Napoje, Retail, E-commerce/N-commerce/E-services, Usługi, Media, Pro Bono, Leki i suplementy diety, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu, Bankowość, Ubezpieczenia i inwestycje, Środki trwałe, Telekomunikacja. Kategorie specjalne: Launch, Long term marketing excellence, Limited budżet, Media idea, Digital.

Brak komentarzy: