Adidas i Nike już zapowiedziały swoim partnerom handlowym o
wycofaniu się ze sprzedaży swoich produktów na Allegro. Dlaczego ? Swoją
decyzję Hubert Polak z Adidasa tłumaczy tak : „Ekskluzywne marki chcą mieć
prawo do selektywnej dystrybucji swoich produktów. Niekoniecznie powinny
występować wszędzie. Przecież Prada na bazarach się nie wystawia.
Ta
odpowiedź jednoznacznie daje dowód na to, jak producenci mocno dbają o swój
wizerunek. Poprzez wybiórczą dystrybucję, a wręcz dobieranie odpowiednich
klientów budują tożsamość marki. Nie chcą sprzedawać swoich produktów po
niższych cenach. Chce za to klientowi dać poczucie wyjątkowości i
oryginalności. A to przez selektywną dystrybucję, np.
Ale już nie o samą ekskluzywność chodzi. Nie od dziś wiadome jest że cena szybciej
spadnie w sklepie internetowym pana X niż w drogiej galerii
handlowej. Z jednej strony
producentom powinno zależeć, żeby ich produkty były jak najtaniej dystrybuowane,
bo to zwiększa sprzedaż, z drugiej strony nie mogą pozwolić, żeby ich produkty
zniknęły z tradycyjnej dystrybucji przez sklepy, bo to by doprowadziło do
zmniejszenia sprzedaży, a może i jej zaniku także w internecie, w konsekwencji
do bankructwa.
Stąd pytanie : czy taki ruch Adidasowi i Nike się opłaca? Sprowadzi
to przecież na nich bunt klientów. Warto obserwować tą sprawę; Internet
wkroczył już w sferę konsumencką i ilość konfliktów może się zwiększać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz