środa, 25 kwietnia 2012

Rywalizacja sieci komórkowych w Polsce

www.forumnokia.pl








Najmłodszy na polskim rynku operator sieci komórkowej P4 czyli Play rozpoczął ostatnio bardzo agresywny okres. Rosnąca w siłę marka, chcąc przyciągnąć jeszcze więcej klientów, jako pierwsza stworzyła ofertę nielimitowanych rozmów i smsów. Chodzi konkretnie o ofertę Formuła 4.0.  Abonamenty w niej zaczynają się od 79 zł i dają możliwość nielimitowanych rozmów i smsów do czterech sieci- Play, Plus GSM, Orange i T-mobile. Kampania reklamowa oferty 4.0 obejmuje telewizję, radio, prasę, internet oraz outdoor. Nad stworzeniem jej pracowały firmy takie jak: Grandes Kochonos, Mediacom Warszawa i K2. Oferta znalazła ogromne zainteresowanie wśród użytkowników telefonii- nie tylko dotychczasowych, ale również nowych.
Formuła? Ale o co chodzi? Chodzi o płaską stawkę za wszystko i do wszystkich (4 największych sieci).   Płacisz stały abonament i nie ograniczasz się żadną pulą minut. Abonament jest dosyć  wysoki, ale dla klientów, którzy ciągle przekraczają minuty to idealna oferta. Play kreuje się przy okazji na innowatora, jeśli chodzi o rynek polski. W innych krajach, takie abonamenty już funkcjonowały.
 Konkurencja jednak nie mogła patrzyć na to co się dzieje na rynku z założonymi rękami. W ciągu kilkudziesięciu godzin Orange stworzyło nową ofertę, konkurującą z Formułą 4.0. Była to oferta o tyle lepsza, że gwarantowała już nielimitowane minuty i smsy do wszystkich sieci krajowych i na numery stacjonarne ( a nie jak w Playu tylko do 4 największych). Kwota najniższego abonamentu była taka sama czyli 79 zł. Minusem Orange jest to, że oferta rozmów bez końca, na chwilę obecną, dotyczy tylko klientów biznesowych. 16 kwietnia ruszyła mobilna kampania reklamowa z ofertą No Limit. Wykorzystuje ona technologię rzeczywistości rozszerzonej, łączącej świat rzeczywisty z treściami interaktywnymi, takimi jak filmy video 
czy animacje zwane "Aurami". Kampania została przygotowana przez dom medialny MEC.
 Po sieci Play i Orange, swoją ofertę nielimitowanych rozmów zaprezentował Plus GSM i T-Mobile. Są to bardzo podobne oferty- abonament 79 zł, nielimitowane rozmowy  i smsy do wszystkich, lecz tak samo jak w przypadku sieci Play na numery stacjonarne, rozmowy darmowe są tylko przez pierwsze 3 miesiące- później doliczana jest do każdego abonamentu opłata 7 zł.
 W momencie jak cztery największe sieci na polskim rynku ujednoliciły ofertę- w każdej z nich oferta wygląda praktycznie tak samo- Play znowu zaskoczył. Od 20 kwietnia w internecie, telewizji i prasie można zobaczyć najnowszą reklamę, która dotyczy oferty na kartę Play Fresh. Mowa w niej o nielimitowanych smsach do wszystkich sieci za 10 zł. 
Jak pisze rzecznik Play na swoim blogu: "Spoty reklamujące FORMUŁĘ 4.0, zostały przygotowane w stylistyce atrakcyjnej dla naszej grupy docelowej. Występują w nich młodzi wyluzowani ludzie, którzy w zabawny sposób zachęcają do skorzystania z tej wyjątkowej oferty. Jedni wyrzucają stare karty innych operatorów, inni żonglują telefonami, owładnięci SMS-ową gorączką. Są też tacy, którzy rozgrzewają nadgarstki, zanim wpadną w wir SMS-owania. Spotom towarzyszy młodzieżowa, dynamiczna muzyka" . Jak widać, jesteśmy świadkami wyścigu szczurów polskich operatorów komórkowych. Każdy z nich che być w jakimś aspekcie lepszy. Jeżeli oferty będą takie same, czym wtedy operatorzy będą między sobą konkurować? Telefonami? Internetem? Wszystko byłoby dobrze, jeśli z korzyścią dla samego klienta. Na ocenę potrzeba czasu- oferty dopiero od kwietnia są dostępne, czy faktycznie rachunki nie będą przychodziły większe niż podstawy abonamentowe- okaże się w przyszłości. 
www.gazeta.pl
www.t-mobile.pl
www.my-mobile.com.pl


Brak komentarzy: