źródło: facebook.com/duvalguillaume |
Czym
jest Duval Guillaume Modem? W telegraficznym skrócie, wielokrotnie
nagradzaną (Złota Nagroda Facebook Studio, Mixx Awards i inne)
agencją reklamową fenomenalnie korzystającą z przestrzeni
miejskiej, przez co nazywani są mistrzami flash mobu (określenie,
którym przyjęło się nazywać sztuczny tłum ludzi gromadzących
się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia
krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla
przypadkowych świadków). Ta założona w 1996 roku w belgijskim
mieście Antwerpia firma zajmuje się nie tylko reklamowaniem
produktów, ale również kampaniami społecznymi czy akcjami
organizowanymi w internecie. Na swojej stronie internetowej
(www.duvalguillaume.com)
wymieniają również: design korporacyjny, przeprowadzanie
rebrandingu, komunikację HR i B2B, marketing bezpośredni, cyfrowy i
interaktywny marketing, usługi Public Relations czy organizowanie
różnych eventów.
Co
jest najważniejsze dla Duval Guillaume Modem? Pomysły. Tylko one są
drogą dla nowych myśli i mogą wpływać na zachowania innych. Są
tym, co różni ludzi od zwierząt czy maszyn elektronicznych.
Pomysły wywodzą się z kreatywności, a nie z procedur.
Istotną
różnicą między DGM a innymi, jaką wymienia firma, jest brak
„oddziałów”. Pracownicy skupiają się w grupach, które
zajmują się konkretną marką, a nie dziedziną. Nad nimi czuwa
manager projektu.
W
przypadku Duval Guillaume Modem szkoda słów, by opisywać ich
działania – bardziej przemawiają niezliczone szokujące i budzące
podziw akcje. Zacznijmy od tej zorganizowanej na potrzeby piwa
Carlsberg w październiku 2011 roku. Jest to chyba najbardziej znana
w Polsce reklama belgijskiej firmy – całkiem niedawno została
rozpropagowana przez popularny portal kwejk.pl. 148 motocyklistów
siedzących w kinie i pewne niewinne pary chcące zając miejsce
wśród tych na pozór niezbyt przyjaznych gentlemanów. Jak
zareagują? Sprawdźmy.
Druga
kampania to ich ostatnie dzieło – akcja przeciw handlowi ludźmi,
a zwłaszcza kobietami. Została zrealizowana w Amsterdamie w
dzielnicy znanej z tzw. „czerwonych latarni”. Jej ulicami
przechadza się zadziwiająco wielu turystów ciekawych tego miejsca.
Często postrzegają oglądanie prostytutek jako swoistą rozrywkę.
Duval Guillaume Modem zwraca uwagę, że wiele z tych dziewczyn jest
ofiarami handlu ludźmi i kończą jako prostytutki wbrew ich woli.
Duval
Guillaume Modem wspiera swoimi kampaniami nie tylko walkę przeciw
handlowi ludźmi, ale również plagę aborcji w Afryce. Poniższy
film to wzruszająca akcja będąca pomysłem właśnie pracowników
DGM. Belgijskie nienarodzone dzieci wspierają swoich afrykańskich
„rówieśników”.
Prawdziwą
popularnością w sieci cieszył się happening stacji TNT
zatytułowany „Znamy się na dramaturgii”. Wystarczyło nacisnąć
guzik z napisem „Push to add drama” (Naciśnij, by doda
dramaturgii), by zobaczyć jak spokojny rynek w momencie zmienia się
nie do poznania. Reżyserem akcji jest Koen Mortier.
źródło: duvalguillaume.com |
Jak
wspominałam, Duval Guillaume Modem oznacza nie tylko kampanie na
ulicy. Realizują się również w internecie, korzystając między
innymi z popularnych mediów społecznościowych jak Facebook czy
Twitter. W tym roku Facebook Studio zdecydowało się przyznać swoją
Złota Nagrodę ich akcji zatytułowanej Flair Fashiontag.
Zauważywszy, że Facebook stał się dla wielu kobiet modową
inspiracją, rozpoczęto akcję tagowania na zdjęciach nie ludzi,
ale ich ubrań. Najlepsze stylizacje były pokazywane w galerii
Fashiontag na Facebooku, a te cieszące się największym
zainteresowaniem trafiały do magazynu. Kampania zdobyła również
nagrodę Merit.
Z
kolei Twitter został wykorzystany w nieco inny sposób. W celu
promocji nowej gry „Scrabble Trickster” na tym popularnym portalu
społecznościowym uruchomiono pewną grę. Jej celem było
utworzenie ze 100 przypadkowych liter jak najdłuższego
„ScrabbleTweeta”. Codziennie najdłuższy tekst wygrywał
reklamowaną grę z serii Scrabble.
Czym
jeszcze zaskoczy nas Duval Guillaume Modem? Zrobi to na pewno, ale
kiedy i gdzie nie wiadomo. Taka uroda flash mobów.
Magda Kuberska
Magda Kuberska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz