Product placement pojawia się w filmach, serialach, programach rozrywkowych a także video clipach największych gwiazd sceny muzycznej. Wśród artystów światowego formatu, którzy postanowili zarobić na teledyskach znaleźli się między innymi Pitbull, Lady Gaga, Timbaland, czy Beyonce.
Pitbull - amerykański raper, wokalista, autor tekstów i producent muzyczny od paru lat nieustannie plasuje się na czołowych miejscach światowych list przebojów. Początkowo nikomu nieznany artysta dzięki współpracy z bardziej doświadczonymi kolegami z branży wypromował się na gwiazdę światowego formatu. Teraz Pitbull, a właściwie Armando Christiano Perez ma na swoim koncie wiele hitów, w których u jego boku możemy zobaczyć Ushera, Shakirę, Jennifer Lopez, czy Ne-Yo. Jak się okazuje Pitbull nie ma zamiaru zarabiać tylko na twórczości artystycznej, dlatego nabył udziały w produkującej wódkę firmie Voli Vodka, której stał się twarzą. Od tej pory w jego clipach możemy zobaczyć butelki z tym alkoholem. W teledysku do piosenki "Rain over me" możemy zobaczyć niejeden egzemplarz wysokoprocentowego trunku. By tego było mało reklama znajduje się w słowach refrenu: "Bilion to nowy milion, Voli to nowa wódka". Reklamę Voli możemy zobaczyć również w teledysku do piosenki "Give me everything" wykonywanej z Ne-Yo. O tym, że raper nie widzi nic złego w kojarzeniu się z niektórymi produktami świadczy clip do utworu pod tytułem "Pass at me". Tam Pitbull wraz z Timbalandem reklamują markę piwa Efes. Prócz napoju w teledysku pojawiają się samochody marki BMW Mini. Niemiecka firma najwidoczniej przypadła do gustu amerykańskiego artysty, który promował markę także we wspomnianym już clipie do "Rain over me".
BMW pojawia się również w teledyskach jamajskiego wykonawcy muzyki dancehall, Seana Paula. Singiel "Got 2 luv ya" z gościnnym udziałem Alexis Jordan doczekał się clipu, w którym pojawiają się samochody tej marki. W teledysku znajduje się także łatwa do wychwycenia reklama klubu, w którym nakręcono video.
Product placement pojawia się także w teledysku do jednego z ostatnich hitów Flo Ridy. Prócz tabletu, który pojawia się na samym początku w teledysku zaprezentowano innowacyjny pojazd - wyglądający na wyciągnięty z ekranu telewizora Xenon warty 55 tysięcy dolarów .
Omówione przykłady przedstawiają sytuacje, w których product placement "bije po oczach". Lady Gaga oraz Beyonce w teledysku do "Telephone" wykazały się większą kreatywnością i skrzętnie wplątały produkty w clip. Oryginalne słuchawki w uszach jednej z więźniarek, dwa przypadkowo ukazane telefony komórkowe firmy LG, puszki Coli służące wokalistce jako wałki do włosów, kamery firmy Pelco monitorujące więzienie, laptop HP z limitowanej serii Dr. Dre,reklama portalu społecznościowego PlanetyOfFish, ciasteczka Honey Buns, aparat fotograficzny firmy Polaroid, chleb tostowy Wonder Classic White, majonez Miracle Whip oraz piwo Coors "przypadkowo" pojawiły się na planie teledysku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz