Jak już zapewne każdy z nas wie, reklama jest największą
siłą jeśli chodzi o rozpowszechnienie danego produktu wśród ludzi. Przyciąga,
kusi, zaskakuje. Nic więc dziwnego, że po jej dobra sięgają również Ci, którym
bardziej niż na sprzedaży jakiegoś produktu, zależy na tym, aby reklama
przedstawiała również jakiś społeczny czy światowy problem. Jeszcze lepiej, gdy
reklama łączy problem z produktem przeznaczonym do sprzedaży. Do takiego
połączenia doszło, gdy Polska Akcja Humanitarna wraz z producentami wody mineralnej
Cisowianka, postanowili połączyć siły w słusznej sprawie.
Kilka słów o akcji
W 2003 roku Polska Akcja Humanitarna postanowiła zainicjować
Kampanię Wodną, której celem było zwrócenie uwagi na problem niedoboru wody
pitnej na świecie.
Fundusze zbierane podczas akcji, przeznaczane są m.in. na:
budowę studni, zbiorników wodnych, systemów sanitarnych i dystrybuujących wodę
pitną, jak również systemów służących do wykorzystania wody pozyskanej z
deszczówki.
Do tej pory projekty te realizowane były w takich miejscach
na świecie jak: Czeczenia, Sri Lanca, Sudan, Afganistan oraz Autonomia
Palestyny.
Obecnie środki zbierane w kampanii przeznaczone zostaną na
budowę studni w hrabstwie Uror położonym w Południowym Sudanie.
Spot informacyjny
źródło: www.youtube.pl
Główne działanie Cisowianki
W ramach współpracy Cisowianki i PAH przygotowana została
woda w opakowaniu 0,33l dedykowana specjalnie na potrzeby Kampanii. Cisowianka
przekazuje Fundacji część zysku
ze sprzedaży każdej promocyjnej butelki na cele realizowane w ramach Kampanii
Wodnej - na budowę studni w Południowym Sudanie.
W ten sposób Cisowianka pragnie pokazać, że pomagać można
każdego dnia. PAH informuje, że kupno jednej promocyjnej butelki wody
mineralnej Cisowianka to, aż 5l wody pitnej dla mieszkańców Południowego
Sudanu.
źródło: www.pah.org.pl |
Mów do mnie jeszcze
Tego typu akcje lepiej trafiają do ludzi, gdy mówi o nich
ktoś znany. W tym wypadku nie jest inaczej. Ambasadorką akcji została Agata
Buzek.
Polska aktorka od lat angażuje się w wiele inicjatyw
obywatelskich. Współtworzy Fundację Artystyczną Arteria, wspiera akcję
„Solidarni z Białorusią", współdziała z „Vivą" -
organizacją działającą na rzecz poszanowania praw zwierząt.
Na temat Kampanii Wodnej mówi: ,,Mam nadzieję, że uda
nam się pobudzić wyobraźnię ludzi, uświadomić im, co znaczy żyć bez łatwego
dostępu do wody. Jakie mamy szczęście, że u nas woda jest wszędzie”.
źródło: www.cisowianka.pl |
Działania edukacyjne akcji
Kampania Woda nie opiera się jedynie na sprzedaży wody
mineralnej. Polska Akcja Humanitarna oraz Cisowianka prowadzą również kampanię
edukacyjną polegającą na takich działaniach jak:
- debaty akademickie- skierowana do przedstawicieli i studentów
uczelni wyższych, ich celem jest popularyzowanie tematyki dotyczącej problemu
wodnego na świecie.
-
edukacja w szkołach- to przede wszystkim zajęcia tematyczne
poruszające nie tylko problem braku wody na świecie, ale także zapobieganie
nietolerancji, ksenofobii, rasizmowi i innym uprzedzeniom oraz kształtowanie
gotowości do niesienia pomocy w sposób przemyślany i odpowiedzialny.
Na własnym przekładzie mogę powiedzieć, że na mnie ta cała
akcja działa. Chętnie sięgam po charakterystyczną butelkę Cisowianki, przede
wszystkim ze względu na to, że butelka jest mała i poręczna. Cena jest dość
przystępna (dolna granica to niecała „złotówka”). Widniejący na butelce napis
„0,33 L = 5L wody dla Sudanu” faktycznie chwyta za serce. Chociaż zastanawiam
się, czy przypadkiem nie jest tak ze względu na to, że jestem typem altruisty.
Jednak bez względu na to, czy ktoś ma w sobie coś z filantropa czy nie- udział
w tego typu akcjach nie powinien być dla nikogo problemem- zwłaszcza, że nasz
wkład to jedynie „złotówka”.
Źródła:
http://www.cisowianka.pl/
http://www.pah.org.pl/
1 komentarz:
Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.
Prześlij komentarz