1) Opis reklamy
Pierwsze kadry reklamy podkładu matującego ukazują nam znaną
piosenkarkę – Edytę Górniak skąpo i zwiewnie ubraną, zbiegającą lekko po
wewnętrznych schodach pięknego domu, zachowującą się beztrosko. Zdecydowanie
dominuje biel i delikatne szarości, co sprawia, że z proponowanego nam obrazu
emanuje uczucie świeżości. Piosenkarka jest piękną, szczęśliwą kobietą w
doskonałej formie, choć wiemy, że nie jest bardzo młodą osobą. Oczywiście na
skutek zdarzeń ukazanych w filmie reklamowym dowiadujemy się, że do takiego
wyglądu przyczynił się produkt, który jest przedmiotem reklamy. Dodatkowo
piosenkarka zapewnia nas, że kosmetyk to specjalistyczny środek używany przez
profesjonalistów w dziedzinie makijażu, a teraz może go mieć każda, dbająca o
siebie, kobieta, ceniąca jakość.
2) Analiza reklamy
Reklama odwołuje się do naszych uczuć, spokoju, poczucia
stabilności i bezpieczeństwa. Przedstawia ona bardzo znaną i rozpoznawalną
osobę w okolicznościach bliskich każdemu człowiekowi – dom, co ma nam
uświadomić, że znani i sławni ludzie
żyją często podobnie jak my i że dobra dostępne dla nich są również w naszym
zasięgu. To w pewnym sensie bazowanie na próżności człowieka, który odczuwa
potrzebę poruszania się w świecie dla niego niedostępnym, więc może kupić sobie
namiastkę takiego świata w postaci kosmetyku. Reklama oddziałuje dość
intensywnie na poziomie emocjonalnym. Oglądamy ją z pozytywnym zaangażowaniem,
gdyż na moment zostaliśmy „zaproszeni” do domu sławnej osoby, która kusi swoim
wyglądem i przekonuje o wartości reklamowanego przedmiotu.
3) Celem
Celem reklamy jest nakłonienie potencjalnych nabywców do
stosowania kosmetyku i przekonania ich o jego znakomitych właściwościach,
pozwalających zachować młodość skóry i bardzo dobry wygląd. Odwołuje się ona do
sfery marzeń większości kobiet w dojrzałym wieku, pragnących spełniać swoje
marzenia o wiecznej młodości i nieskazitelnym wyglądzie. Pokazuje także, że
korzystająca z niego piosenkarka jest zadowolona i szczęśliwa.
4) )Zapamiętywalność
Jest na wysokim poziomie, głównie przez to, ze w reklamie
występuje znana piosenkarka.
5) Przełanie reklamy.
Reklama niesie ze sobą dość wyraźny komunikat, że produkt
stworzony we współpracy z gwiazdami, doskonale kryje i matuje, pozwala uzyskać
perfekcyjny wygląd przez wiele godzin oraz opóźnia starzenie się skóry. W
reklamie pojawia się komentarz lektora, który ma ciepły, wyraźny głos. Mówi
spokojnie, stosując proste zdania i przekazując przejrzyste komunikaty.
6) Ocena sloganu.
Slogan brzmi: „Soraya, make up sceniczny numer 1 – mój” i jest wypowiedziany przez bohaterkę reklamy
– Edytę Górniak.
Grupa docelowa to
wszystkie kobiety dbające o wygląd, pragnące zachować młodość na dłużej.
7)Funkcje reklamy.
Omawiana reklama jest
reklamą:
a) informacyjną,
ponieważ zwraca uwagę nabywców na korzyści, jakie osiągną kupując reklamowany
produkt.
b) konkurencyjną, bo
wykazuje różne korzyści, jakie powoduje nabycie reklamowanego produktu w
stosunku do wyrobów innych producentów.
8)Psychologiczne
podstawy oddziaływania reklamy. Uważam, że ten przekaz reklamowy należy do
schematu DIPADA. Model DIPADA: zdefiniowanie potrzeb nabywcy, przedstawienie
potrzeby i propozycji jej korzystnego zaspokojenia oferowanym produktem lub
usługą konsumencką, wywołanie potrzeby posiadania i skłonienie konsumenta do
zakupu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz