Zawsze ciekawiło
mnie, jak to się dzieje, że firmy, które oferują bezpośrednią sprzedaż
produktu, utrzymują się na rynku i cieszą się zaufaniem klientów
Sprzedaż bezpośrednia polega na tym, że sprzedawca
bezpośrednio dociera do potencjalnego klienta w jego miejscu zamieszkania czy
pracy. Z jednej strony w dzisiejszych czasach w każdym większym mieście można
spotkać wiele centrów handlowych, w których dostępne są produkty wielu branż.
Wiele osób uważa, że zakupy w sklepie są lepsze, ponieważ daną rzecz można
zobaczyć, przymierzyć, wypróbować, ale przede wszystkim zobaczyć na żywo. Z
drugiej jednak strony mamy coraz mniej czasu na spędzaniu wielu godzin w poszukiwaniu
odpowiedniego produktu. Wygodniej jest, gdy można sobie zobaczyć katalog w
domowym zaciszu, gdy nikt nam nie przeszkadza i nikt się nie wtrąca.
Zazwyczaj to kobiety są bardziej zabiegane – dom, dzieci,
kariera zawodowa, ale to nie znaczy, że o siebie nie dbają. Pomaga im w tym
firma Avon, która prowadzi właśnie sprzedaż bezpośrednią.
Avon powstał w 1886 roku. Co ciekawe, jego założycielem był
mężczyzna, David McConnell, który na co dzień zajmował się sprzedażą książek. Zauważył
on, że próbki perfum, które klientki otrzymywały jako dodatek do książki,
cieszyły się większym zainteresowaniem, niż one same. Założył firmę California
Perfume Company, a jego pierwszą pracownicą, która nazywana była konsultantką,
została Persis E.E. Albee z Winchester. Pani Albee zaczęła werbować inne kobiety do
pomocy, by jak najszybciej rozwinąć terytorium i skalę sprzedaży. W ten sposób
zajęła się pionierską jak na tamten czas sprzedażą bezpośrednią, oraz stworzyła
grono kobiet sukcesu Avon Ladies. W 1939 roku firma California Perfume Company
oficjalnie zmieniła nazwę na Avon.
W 1999 roku firma Avon zmieniła na całym świecie swoje logo. Stare zostało zmienione na nowocześniejsze
i zgodne z wizerunkiem firmy. W nowym
logo pojawiło się hasło „The Company for Women”, ponieważ Avon skierowany jest
przede wszystkim do kobiet. W 2007 roku została wprowadzona kampania, w Polsce
tłumaczona jako „Powitaj lepsze jutro”, czyli Hello Tomorrow. To nowy wizerunek firmy, szczególnie kreowany w 2008 roku, który stawia na nowoczesność,
dynamiczność, technologiczną innowacyjność oraz kierowanie nowych trendów.
Działania marketingowe skupiły się wtedy przede wszystkim na promocji
najbardziej zaawansowanej linii kosmetyków do pielęgnacji twarzy Anew oraz stylowej linii kosmetyków kolorowych.
Avon promowany jest jako firma ludzi sukcesu. David
McConnell w 2002 roku został uznany przez magazyn Fortune za jednego z
najsłynniejszych legendarnych przedsiębiorców.
Również obecna Prezes i Dyrektor Wykonawczy Avon Products Ins. , Andrea
Jung, znalazła się na trzecim miejscu
rankingu Najbardziej Wpływowych Kobiet Świata Biznesu w 2003 roku. Również „zwykła” konsultantka ma możliwość na
awans stając się najpierw Liderką Sprzedaży, a w końcu Starszym Menedżerem
Zespołu..
Avon to światowy lider sprzedaży bezpośredniej. By
trafiać do jak największej liczby odbiorców,
od wielu lat nawiązuje współpracę ze znanymi osobistościami z świata filmu, mody czy sztuki. Wizerunek
marki i firmy wspierają światowej sławy gwiazdy. W 2004 roku światową
ambasadorką firmy została Salma Hayek, a w 2007 stanowisko to objęła Reese
Witherspoon. Co więcej, firma angażuje w współpracę również Jilian Dempsey –
znaną wizażystkę gwiazd, Cynhthie Rowley – amerykańską projektantkę mody, a
także Christiana Lacruix, czyli jednego z najbardziej znanych projektantów. Dom
mody Ungaro, Herve Leger, Patrick Dempsey, Courtney Cox, Fergie – oni też
pracują dla Avon.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz