Piwo – jeden z
najpopularniejszych napojów na świecie. Nieodłączny element imprez oraz spotkań
towarzyskich, szczególnie w męskim gronie. Jest na niego tak duże
zapotrzebowanie, że istnieje multum firm zajmujących się jego produkowaniem.
Produkcja jednak to nie wszystko, produkt trzeba jeszcze rozreklamować.
Postanowiłem pokazać i
przeanalizować, w jaki sposób i przy użyciu jakiego sposobu postanowiło
zrealizować swoją kampanię kilka browarów w Polsce.
.
1. Tyskie
W swoim najnowszym
spocie nawiązali do zbliżającego się wielkimi krokami dużego przedsięwzięcia,
jakim jest Euro 2012. Dlatego też w reklamie wykorzystane 3 byłe gwiazdy
futbolu: Portugalczyka Luisa Figo, Polaka Zbigniewa Bońka oraz Holendra Marco
Van Bastena. Ma ona zachęcić wszystkich fanów futbolu do wspólnego spotkania
się na „piątym stadionie”. „Piąty stadion jest wszędzie tam, gdzie przy Tyskim
spotykając się przyjaciele” – oto cytat z tej reklamy idealnie podsumowujący
jej przesłanie. Ponadto firma składa także ofertę nabycia okazjonalnych szklanek
z podobiznami i autografami gwiazd futbolu, jednak najpierw trzeba się
oczywiście zaopatrzyć w piwo marki „Tyskie”.
2. Żubr
W prezentowanej powyżej
reklamie twórcy według mnie traktują piwo jako lekarstwo na wszelkie troski.
Odnajdujemy w niej wypowiedź nawiązującą do życia mieszkańców puszczy (Żubr
jest bowiem produkowany w Białymstoku, w okolicach Puszczy Białowieskiej). Jest
ono niełatwe i pełne krzątaniny. Slogan „na szczęście za rogiem jest Żubr” jest
dość jednoznaczne i ma przekonać odbiorcę, że sięgniecie po piwo tej marki jest
dobrym sposobem na zrelaksowanie się i zapomnienie o kłopotach życia
codziennego.
3.
Warka
Warka, podobnie jak
Tyskie, w jednym ze swoich ostatnich spotów posłużyła się motywem Euro 2012.
Reklamówka nakręcona przed meczem Polska – Niemcy (wrzesień 2011 r.), zachęcała
do wzięcia udziału w konkursie, gdzie do wygrania były bilety na to spotkanie. „Gramy
o 2012 nagród” – to hasło niesie ze sobą jednoznaczne skojarzenia, podobnie jak
„Celuj w 20:12”. Do zdobycia możliwe były również szklanki ze stadionami.
Oczywiście nie były to byle jakie boiska, tylko polskie areny na Euro 2012.
4. Tatra
W powyższej reklamie
przez cały czas jej trwania do naszych uszu dobiega góralska gwara. Ma to swoje
uzasadnienie, ponieważ symbolem tej marki jest właśnie postać górala „z krwi i
kości”. W reklamie występują dwaj mężczyźni, z których jeden opowiada historię
drugiemu. Na sam koniec spotu obaj dzierżą po piwie. To ujęcie podkreśla, że
najlepiej rozmawia się z przyjacielem mając ten złoty trunek w ręku. „Ale
takiego piwa to nawet najstarsi górale nie pamiętają” – oto główne hasło, które
jest znakiem rozpoznawczym Tatry.
Podsumowując, reklamy
piwa w telewizji możemy zaobserwować zdecydowanie rzadziej niż innych produktów
w przeciągu całego dnia. Wiąże się to ze ścisłymi ograniczeniami dotyczącymi
reklamowania alkoholu w mediach. Uważam jednak, że ten napój zyskał sobie na
całym świecie tak dużą popularność i to wśród osób w praktycznie każdym wieku,
poczynając od nastolatków, a kończąc na emerytach, że nawet nie potrzebuje
zbytnio reklamy, by ludzie nadal spożywali go w hurtowych ilościach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz