Im bardziej kontrowersyjna reklama - tym lepiej. Produkt zyskuje na popularności, a twórcy więcej zarabiają. Chociaż nie raz zdarzają się sytuacje, kiedy zostają usunięte z mediów. Jedną z takich kampanii reklamowych została stworzona przez United Colors of Benetton. Miała promować iddę walki z nienawiścią, ale tak się nie stało. Plakaty, na ktorych Benedykt XVI całuje się z imamem meczetu Al-Azhar w Kairze Ahmedem al-Tajebem, czy prezydenta USA Baracka Obamy dającego buziaka Hugowi Chavezowi zostały wycofane. Trzeba jednak przyznać, że media i ludzie na długo nie zapomną tych szokujących fotomontaży. Kampania reklamowa po części odniosła więc duży sukces: marka zyskała tym samym na popularności.
Kolejnym kluczem do sukcesu i wzbudzenia zainteresowania jest zaangażowanie gwiazdy. I właśnie ten czynnik zostal wykorzystany przez Marca Jacobsa. Do pracy nad kampania reklamową zatrudnił ikonę stylu, było Spice Girl, Victorię Beckham. Był to strzał w dziesiątkę. Gwiazda jest obserwowana i naśladowana przez miliony kobiet na świecie. Zostanie uchwycona na zdjęciu przez fotoreporterów z torebką projektanta - tysiące kobiet pobiegną do sklepu, aby chociaż trochę się do niej upodobnić. I faktycznie, sprzedaż wzrosła.
I tak kampanie reklamowe stały się również formą sztuki. Coraz częściej ukazują, że zakupując dane dobro materialne, można odnieść korzyści niematerialne - Armani sprzedaje zmysłowość, a Louis Vuitton kobiecą niezależność. Dzięki takim reklamom przenosimy się w inny wymiar, świat iluzji. Myślimy, że kupując daną rzecz staniemy się lepsi, a marzenia będzie łatwiej spełnić. I tak kobieta wychodząca z domu, spryskana perfumem Calvina Kleina czuje się seksowna i pewna siebie. Tak jak modelka w reklamie.
Patrycja Małko
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz