środa, 11 kwietnia 2012

Sponsorzy Euro 2012 w reklamie.


Euro 2012 wzbudza wiele emocji. 
Nie zawsze są one pozytywne czego przykładem mogą być nieustannie nagłaśniane problemy z infrastrukturą drogową i kolejową. Reklamy zdecydowanie stawiają na wywołanie u odbiorcy pozytywnych wrażeń. Do firm sponsorujących to przedsięwzięcie sportowe należą m.in. z polskich E. Wedel,
 z zagranicznych m.in. Coca-Cola i Orange.

Warto się zastanowić czym w ogóle jest sponsoring.

Sponsoring jest techniką promocyjną używaną przez różnego rodzaju organizacje i firmy, zarówno
duże, jak i małe, z czysto komercjalnych pobudek. Działanie to nie ma nic wspólnego z filantropią i
dobrym sercem. Jest to bowiem zwykła transakcja biznesowa, z której korzysta organizacja
sponsorująca, ponieważ uważa, że dana impreza masowa oferuje dobre dotarcie do segmentu
docelowego i że metoda ta przyniesie największe efekty, jako działania uzupełniające promocje.

Skoro już wiemy czym jest sponsoring, to zastanówmy się jakie płyną z niego korzyści.

Przede wszystkim ma wzbudzić u potencjalnego konsumenta uczucie pozytywnego postrzegania firmy lub marki. Jeśli uda się je osiągnąć, to jest szansa na to, że klienci zakupią dany produkt, co dalej będzie procentowało wzrostem sprzedaży. Celem sponsoringu jest również utożsamianie marki z określonym stylem życia oraz wyeliminowanie potencjalnego konkurenta z możliwości zaangażowania się w sponsorowanie.

Według firm najważniejszymi korzyściami płynącymi ze sponsoringu wydarzeń masowych ( bo do takich dzisiaj nawiązuję ) jest trafienie do odpowiedniej grupy docelowej i polepszenie u niej image’u firmy.

A teraz jak się to wszystko ma do sponsorów UEFA EURO 2012. 
Warto zaznaczyć, że wszyscy otrzymali możliwość uruchomienia promocji biletowej wśród klientów. Jak wiemy wejściówek nie wystarczy dla każdego. Temu komu nie udało się zdobyć biletu pozostały jedynie proponowane przez firmy konkursy.

W przypadku E. Wedel, by wziąć udział w zabawie należy kupić dowolne produkty tej marki na kwotę 20zł i zalogować się na stronie www.wedel.pl. Wówczas należy podać numer paragonu i już mamy szansę na wygraną. Jeden paragon upoważnia do udziału w jednym losowaniu. 
Firma zarabia na Twoich zakupach, a Ty licząc na wygraną kupujesz jej produkty. I to w większości kilkakrotnie...

Poniżej prezentuję reklamę krajowego sponsora UEFA EURO 2012. 
Przemawia do Was ta " fala przyjemności "?






Dobrze wszystkim znana sieć telefonii komórkowej Orange również daje szanse na wygranie biletu klientom wszystkich sieci. Tym razem zasady są troszkę inne. Uczestnicy konkursu muszą wskazać osobę, której chcieliby podarować bilet. W treści SMS-a muszą wpisać numer telefonu komórkowego w sieci Orange, z którego korzysta ich znajomy. Im więcej głosów uzyska, tym wzrasta jego szansa na zdobycie biletu. Zainteresowani w każdej chwili mogą sprawdzić liczbę posiadanych głosów wysyłając SMS pod wskazany numer.

U dołu przedstawiam reklamę firmy Orange - oficjalnego sponsora UEFA EURO 2012.





A na koniec Coca-Cola, kto jej nie lubi? 
Osobiście nie znam takiej osoby.
 Firma ta oferuje jeden z tańszych sposobów wygrania biletu na UEFA EURO 2012, dostępny dla wszystkich. Wystarczy wysłać kod spod nakrętki pod wskazany na etykiecie numer. Koszt tej zabawy to jedyne 0,12zł z VAT, a dla kibica, który marzy o bilecie jest to kolejna szansa na jego wygranie.





Dobra reklama to klucz do sukcesu!
Wg mnie wszystkie te przekazy idealnie trafiają w gusta klientów. Potrafią rozbawić zachęcając jednocześnie do kupna swojego produktu. Najłatwiej jest przypomnieć sobie reklamę pozytywnie kojarzoną a powyższe właśnie tak się prezentują. A co Wy o tym sądzicie?

www.blog.lotnicze-bilety.pl

Ciekawostka:

IIBR ( Interaktywny Instytut Badań Rynkowych ) przedstawia zestawienie poświęcony działaniom reklamowym z uwagi na zbliżające się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Niemalże ½ Polaków w przedziale wiekowym 15 - 50 lat nie potrafi spontanicznie wskazać jakiegokolwiek sponsora Euro 2012.

Na pytanie o wiedzę na temat oficjalnych sponsorów turnieju respondenci oprócz najczęściej wymienianej Coca-Coli wskazywali również na Biedronkę (czyli sponsora reprezentacji, a nie Euro 2012).

-Jak pokazują wyniki pierwszej fali "Monitoringu reklam na EURO 2012", istnieją na polskim rynku firmy niesponsorujące Mistrzostw, które radzą sobie z narzuconymi im ograniczeniami. Wykorzystują one w swej komunikacji motywy piłki nożnej lub stadionu oraz atmosfery kibicowania ukochanym drużynom, co odbiorcy interpretują jako odwołania do nadchodzących Mistrzostw Europy. Z kolei sam status oficjalnego sponsora EURO 2012 nie jest wystarczający do tego, by być silnie kojarzonym z tą imprezą- podkreśla Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań IIBR.





Źródło:

www.youtube.com
www.media2.pl
www.web.gov.pl

Brak komentarzy: