wtorek, 1 maja 2012

Zrób sobie pluszaka cz.1


Build-A-Bear Workshop to amerykański sprzedawca detaliczny z siedzibą w St. Louis (Missouri), który sprzedaje pluszowe misie i inne wypchane zwierzęta. Klienci Build-A-Bear przechodzą przez interaktywny proces w którym wybrany przez nich pluszak jest tworzony/ składany podczas ich wizyt w sklepie. Motto firmy to ‘Where Best Friends Are Made’.

(wikipedia.org)

 Dzięki Build-A-Bear dzieci mogą własnoręcznie wypchać dla siebie lub przyjaciół pluszową zabawkę. Interaktywna zabawa przy tworzeniu osobistej, niepowtarzalnej zabawki to ekscytujące doświadczenie. Można ją podjąć samemu lub z gronem przyjaciół. Efektem jest osobista przytulanka ubrana w ubranka, które wybiera przyszły właściciel (a może opiekun :) zabawki. Do zabawki można dołączyć gotową lub własną nagraną wiadomość (również muzyczną). Formuła Build-A-Bear opiera się na cross-sellingu (sprzedaż krzyżowa polegająca na umieszczaniu obok siebie produktów uzupełniających się), upsellingu (sprzedaż dodatków, artykułów uzupełniających) i na marketingu wirusowym.


(buildabear.com)



(buildabear.com)



 Strona Build-A-Bear zawiera konfigurator Build-A-Bear, informacje o nowinkach i pomysły na zorganizowanie przyjęcia (w sklepie). Klientami firmy są głównie dziewczynki i młodsi chłopcy. Ale są to także starsi chłopcy – nastolatki, a nawet dwudziestolatki, którzy tworzą misie dla dziewczyn. Popularne jest także tworzenie misiów na specjalne okazje np. misiów ślubnych dla pary młodej czy misiów-absolwentów szkoły.

(buildabear.com)

(buildabear.com)


Robienie zabawek w sklepie zaczyna się od stoiska ‘Wybierz mnie’, gdzie wybiera się prawie pustą matrycę zwierzaka. Potem na stanowisku ‘Wypchaj mnie’ wybiera się materiały, którymi ma być wypchana zabawka. Przy każdym rodzaju materiału jest wywieszka z napisem ‘Kocham’, ‘Przyjaźń’, ‘Uściski i pocałunki’ albo ‘Uprzejmość’. Poprzez naciśnięcie przycisku można wypełnić zabawkę wybranym rodzajem materiału i dowolną jego ilością. W wypchaniu pluszaka pomaga Mistrz Wypychacz. Po wypchaniu wybiera się serce, które wkłada się do środka zabawki. Serce to ma unikalny kod kreskowy. Stoisko ‘Nagraj mnie’ umożliwia dołączenie do zabawki nagrania. Można wybierać spośród gotowych melodii (np. Happy Birthday) lub nagrać własny 10-ciosekundowy przekaz. Kolejne stanowisko umożliwia toaletę nowej zabawki. Można usunąć nadmiar materiału, wyszczotkować futerko, udekorować kokardą, ubrać (w gotowe ubranka). Przedostatnie stanowisko ‘Nazwij mnie’ umożliwia zarejestrowanie pluszaka. Jest to stanowisko z komputerami, w którym wypełnia się formularz i wprowadza imię zwierzątka, a potem drukuje ‘świadectwo narodzin’. Na ostatnim stanowisku ‘Zabierz mnie do domu’ zabawka  jest pakowana w pudełko-domek. Dzięki rejestracji każdej zabawki Build-A-Bear może łatwo śledzić ilość sprzedanych misiów i ilość klientów. Klient może być spokojniejszy o swoją zabawkę, bo w razie zagubienia jej, gdy znalazca dostarczy ją do najbliższego sklepu, pracownik łatwo może odnaleźć dane właściciela i zwrócić zgubę.
(buildabear.com)

(buildabear.com)


 Upselling, cross-selling
Jeśli klient polubi Build-A-Bear, to ciężko mu się z nią rozstać. Wielu klientów powraca do sklepu by dokupić jakiś dodatek lub zrobić nowego misia. Przeciętny klient tworzy i ubiera minimum 5 pluszaków w ciągu roku. Część z nich kupuje akcesoria przez Internet. Strona Build-A-Bear jest często aktualizowana i wzbogacana o nowości. Wśród dzieci i młodzieży jest moda na obdarowywanie przyjaciół oryginalnymi maskotkami, zwłaszcza w ramach prezentów urodzinowych.


(buildabear.com)

(buildabear.com)


Brak komentarzy: