Build-A-Bear Workshop
to amerykański sprzedawca detaliczny z siedzibą w St. Louis (Missouri), który
sprzedaje pluszowe misie i inne wypchane zwierzęta. Klienci Build-A-Bear
przechodzą przez interaktywny proces w którym wybrany przez nich pluszak jest
tworzony/ składany podczas ich wizyt w sklepie. Motto firmy to ‘Where Best Friends
Are Made’.
|
(wikipedia.org) |
Dzięki Build-A-Bear
dzieci mogą własnoręcznie wypchać dla siebie lub przyjaciół pluszową zabawkę.
Interaktywna zabawa przy tworzeniu osobistej, niepowtarzalnej zabawki to
ekscytujące doświadczenie. Można ją podjąć samemu lub z gronem przyjaciół.
Efektem jest osobista przytulanka ubrana w ubranka, które wybiera przyszły
właściciel (a może opiekun :) zabawki. Do zabawki można dołączyć
gotową lub własną nagraną wiadomość (również muzyczną). Formuła Build-A-Bear
opiera się na cross-sellingu (sprzedaż krzyżowa polegająca na umieszczaniu obok
siebie produktów uzupełniających się), upsellingu (sprzedaż dodatków, artykułów
uzupełniających) i na marketingu wirusowym.
|
(buildabear.com) |
|
(buildabear.com) |
Strona Build-A-Bear
zawiera konfigurator Build-A-Bear, informacje o nowinkach i pomysły na
zorganizowanie przyjęcia (w sklepie). Klientami firmy są głównie dziewczynki i
młodsi chłopcy. Ale są to także starsi chłopcy – nastolatki, a nawet
dwudziestolatki, którzy tworzą misie dla dziewczyn. Popularne jest także
tworzenie misiów na specjalne okazje np. misiów ślubnych dla pary młodej czy misiów-absolwentów szkoły.
|
(buildabear.com) |
|
(buildabear.com) |
Robienie zabawek w
sklepie zaczyna się od stoiska ‘Wybierz mnie’, gdzie wybiera się prawie pustą
matrycę zwierzaka. Potem na stanowisku ‘Wypchaj mnie’ wybiera się materiały,
którymi ma być wypchana zabawka. Przy każdym rodzaju materiału jest wywieszka z
napisem ‘Kocham’, ‘Przyjaźń’, ‘Uściski i pocałunki’ albo ‘Uprzejmość’. Poprzez
naciśnięcie przycisku można wypełnić zabawkę wybranym rodzajem materiału i
dowolną jego ilością. W wypchaniu pluszaka pomaga Mistrz Wypychacz. Po
wypchaniu wybiera się serce, które wkłada się do środka zabawki. Serce to ma
unikalny kod kreskowy. Stoisko ‘Nagraj mnie’ umożliwia dołączenie do zabawki
nagrania. Można wybierać spośród gotowych melodii (np. Happy Birthday) lub
nagrać własny 10-ciosekundowy przekaz. Kolejne stanowisko umożliwia toaletę
nowej zabawki. Można usunąć nadmiar materiału, wyszczotkować futerko,
udekorować kokardą, ubrać (w gotowe ubranka). Przedostatnie stanowisko ‘Nazwij
mnie’ umożliwia zarejestrowanie pluszaka. Jest to stanowisko z komputerami, w
którym wypełnia się formularz i wprowadza imię zwierzątka, a potem drukuje ‘świadectwo
narodzin’. Na ostatnim stanowisku ‘Zabierz mnie do domu’ zabawka jest pakowana w pudełko-domek. Dzięki
rejestracji każdej zabawki Build-A-Bear może łatwo śledzić ilość sprzedanych misiów
i ilość klientów. Klient może być spokojniejszy o swoją zabawkę, bo w razie
zagubienia jej, gdy znalazca dostarczy ją do najbliższego sklepu, pracownik
łatwo może odnaleźć dane właściciela i zwrócić zgubę.
|
(buildabear.com) |
|
(buildabear.com) |
Upselling,
cross-selling
Jeśli klient polubi Build-A-Bear,
to ciężko mu się z nią rozstać. Wielu klientów powraca do sklepu by dokupić
jakiś dodatek lub zrobić nowego misia. Przeciętny klient tworzy i ubiera
minimum 5 pluszaków w ciągu roku. Część z nich kupuje akcesoria przez Internet.
Strona Build-A-Bear jest często aktualizowana i wzbogacana o nowości. Wśród
dzieci i młodzieży jest moda na obdarowywanie przyjaciół oryginalnymi
maskotkami, zwłaszcza w ramach prezentów urodzinowych.
|
(buildabear.com) |
|
(buildabear.com) |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz