Marketing wirusowy
Jednym z
najważniejszych elementów marketingu wirusowego Build-A-Bear jest urządzanie
przyjęć urodzinowych w sklepie. Żeby to zrobić trzeba zarezerwować miejsce i
wybrać je lub skorzystać ze strony internetowej, na której można znaleźć
narzędzie organizatora przyjęć. Rodzice, którzy organizują przyjęcia swoim
dzieciom mają możliwość wyznaczenia kwoty przeznaczonej na każde dziecko. Część
sklepów ma osobne pomieszczenia na przyjęcia, a w tych, które nie mają, dzieci
przeprowadzane są przez linię montażową. Każda grupa gości ma przydzielonego
Mistrza Budowniczego, który pokazuje dzieciom proces tworzenia zabawek. Firma
ma podpisane umowy z restauracjami, dzięki czemu po zabawie można zamówić
dzieciom np. pizzę czy lody. Build-A-Bear umożliwia zorganizowanie
niezapomnianego przyjęcia urodzinowego dzięki łączeniu usług różnych firm.
|
(buildabear.com) |
|
(buildabear.com) |
Build-A-Bear to jednak
nie tylko sprzedaż zabawek. Firma umożliwia zbieranie voucherów Bear Bucks, które
można wymienić w sklepie, korzystanie z cyfrowych voucherów Bear Bucks, które
można wymienić poprzez stronę internetową, wysyłanie ‘Misiogramów’ (wizerunków
misiów ubranych na szczególną okazję) przez stronę internetową, wysyłanie
pozdrowień na HoneyCard. Ponadto istnieją markowe serie kolekcjonerskie, klub
książki, biblioteka, gry, możliwość ściągnięcia wygaszacza ekranu, konkursy,…
Sukces Build-A-Bear
tkwi w wykorzystaniu elementów takich jak: oferowanie produktów umożliwiających
klientom wykreowanie własnej marki (która odzwierciedla ich osobowość i pozwala
na kreatywność), stworzenie miejsca do komunikacji z klientami, wprowadzanie w
życie sugestii klientów, uatrakcyjnienie samej czynności kupowania,
wykorzystanie strony internetowej, zatrudnianie sprzedawców spośród grupy
najlepszych klientów, stworzenie pozytywnego skojarzenia marki ze świętowaniem
(np. przyjęciem urodzinowym w sklepie).
|
(buildabear.com) |
|
(buildabear.com) |
Ciekawostką jest, że
pracownikami są najczęściej gorliwi klienci (dzieci, młodzież) Build-A-Bear,
którzy na początku stają się Mistrzami Budowniczymi, a kiedy tylko podrosną i
osiągną odpowiedni wiek, zachęcani są do pracy na stanowisku budowniczego. Wystarczy, że przejdą 3-tygodniowy kurs i
będą mieć pozytywne i towarzyskie usposobienie. Klienci mogą być więc pewni, że
zostaną obsłużeni przez ludzi działających z pasją i bardzo dobrze znających
miejsce w którym pracują.
Maxine Clark (założycielka Build-A-Bear) osobiście czyta wiadomości od
klientów i bierze je pod uwagę, co z pewnością również przyczynia się do
sukcesu firmy.
|
(buildabear.com) |
|
(buildabear.com) |
Jak pokazuje przykład firmy Build-A-Bear, sprzedaż, to nie musi być
‘tylko’ sprzedaż. Właściwe podejście do klientów, wykorzystania ich pomysłów
opłaca się. Ważne, żeby klientom marka dobrze się kojarzyła, by mieli do niej
sentyment, by sami mogli ją kształtować, wtedy z pewnością osiągnie ona sukces.
|
(buildabear.com) |
|
(buildabear.com) |
Wszystkich zainteresowanych firmą Build-A-Bear odsyłam na stronę buildabear.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz