Sponsoring, podobnie jak reklama, służy komunikacji reklamującego bądź sponsora z pewną grupą odbiorców. Znaczną różnicę stanowi jednak fakt, iż reklama „wspiera” jakiś konkretny produkt lub usługę, z kolei celem sponsoringu jest stworzenie czy wspieranie pozytywnego wizerunki przedsiębiorstwa, marki. Spotykane są stwierdzenia, że sponsoring stanowi pośrednią formę reklamy. Sponsor, wspierając różne akcje, festiwale, wydarzenia oddziałuje swymi działaniami na konsumentów jedynie pośrednio – bo nie przez produkt.
Świadczenia w ramach sponsoringu
Świadczenia na rzecz sponsora
Sponsorowany podpisując umowę ze sponsorem zgadza się przestrzegać pewnych zasad i warunków przedsięwzięcia. W zamian za pewne świadczenia, zobowiązuję się do pewnych działań. Może to być na przykład reklama w trakcie imprez – np. bilety ze znakiem sponsora, plakaty, nadruki na ubraniach sportowców. Innym ze świadczeń sponsorowanego jest zezwolenie na sprzedaż produktów sponsora podczas imprez czy bezpośredni udział sponsorowanego w reklamie firmy.
Społeczeństwo a sponsoring
Prawie 30 % Polaków bierze pod uwagę działania sponsorskie przy dokonywaniu zakupu. Należy jednak zaznaczyć, że co drugi deklaruje, iż podejmowanie działań sponsorskich przez firmy, nie wpływa na jego ocenę firm. Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia wnioskuje, że społeczeństwo polskie zaczęło dostrzegać społeczne korzyści wpisane w sponsoring. Przekonanie o jego korzyściach wzrosło do 60 %.
zródło: e-sukces.pl
- newsline.pl
- Encyklopedia Zarządzania
- Sam Black – Public Relations
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz