„WYRÓŻNIAJ SIĘ LUB ZGIŃ”
JACK TROUT - prezes Trout & Partners, jednej z najbardziej prestiżowych firm marketingowych w Stanach Zjednoczonych, uważany za jednego z najbardziej wpływowych guru marketingu, Jako pierwszy wprowadził "pozycjonowanie" produktów i idei, co miało na celu dotarcie z nimi do świadomości konsumentów. Jest poszukiwanym prelegentem i autorem wielu klasycznych książek z dziedziny marketingu, w tym bestsellerowych: „Positioning: The Battle for Your Mind”, „The 22 Immutable Laws of Marketing” oraz „Bottom-up Marketing”.
"Wyróżniaj się lub zgiń" to jedna z ciekawszych pozycji wydanych przez Jacka Trouta, z której dowiadujemy się jak wyróżnić swój produkt stosując odpowiednie strategie marketingowe. Autor wprowadza nas w świat ekonomicznych zagadnień w bardzo przejrzysty sposób, wszelkie informacje przekazuje prostym językiem bez zbędnego koloryzowania, a wręcz bez tzw. „owijania w bawełnę”. Wskazuje czytelnikowi ścieżki, jakimi należy podążać, aby osiągnąć założony cel – wypromować na rynku własny i unikalny produkt. Każda z opisanych w książce strategii przedstawia inny punkt widzenia autora na promocję danej idei czy pomysłu. Trout wyjaśnia między innymi, na czym te strategie polegają, kiedy i gdzie należy je stosować i w jaki sposób mogą pomóc nam ukształtować własny wizerunek na jakże zatłoczonym rynku. Ponadto z książki Jacka Trouta dowiadujemy się co to znaczy Ulepszone U.S.P. (unikatowa propozycja sprzedaży – unique selling proposition) pod kątem współczesnego rynku, na pewno zgłębimy techniki pozycjonowania, czyli sposobów na wyróżnianie się, zagłębiając się w zrozumienie mechanizmów ludzkiego umysłu. Zadaniem każdego marketingowca jest sprzedaż „towarów”, a żeby sprzedać cokolwiek trzeba umieć to zareklamować i wypromować. W dzisiejszym świecie wchodząc do supermarketu mamy do wyboru tak dużo artykułów, że zdecydowana większość nie jest dla nas widoczna. Kupujemy zwykle to co znamy i lubimy lub rozpoznajemy. Szacuje się, że każdy supermarket posiada w swojej ofercie około 40tys. produktów, z czego przeciętna rodzina wybiera z pośród nich około 150 i to wystarcza jej zwykle na zaspokojenie większości potrzeb. Zatem niezagospodarowane zostaje 39150 produktów! Skoro wystarcza nam tak mało, to co zresztą? Aby nie zginąć w gąszczu hipermarketowych półek, firmy toczą morderczą walkę, aby to właśnie ich produkty cieszyły się największym powodzeniem. Celem autora w/w książce było właśnie ułatwienie „zaistnienia na rynku marketingowym” (i zachowania na nim swojej pozycji bez pochopnego wycofywania się) poprzez pokazanie racjonalnych rozwiązań danego problemu w dobie ogromnej konkurencji na rynku zbytu, dotarcie do sedna zagadnienia w sposób logiczny i klarowny w oparciu o solidną i aktualną wiedzę z zakresu marketingu. W efekcie realizacji poszczególnych strategii oraz idei autora jesteśmy w stanie odnieść duży sukces, a mianowicie wyróżnić coś, czego nie da się wyróżnić. Podsumowując myślę, że „Wyróżnij się lub zgiń” w znacznym stopniu przyczyni się do tego, iż każdy, kto ma dobry pomysł na wypromowanie siebie czy produktu, zastosuje się do rad opisanych w książce uzyska to, na czym mu najbardziej zależy – wpływ na kształtowanie marketingu jutra.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz