Sprzedaż płyt z muzyką w Polsce jest śmiesznie niska. Jednak scena rapowa radzi sobie niezwykle dobrze w polskiej rzeczywistości. Płyta Totem Leśnych Ludzi poznańskiego rapera Donguralesko zaczęła debiut od pierwszego miejsca na listach OLiS (Oficjalna Lista Sprzedaży) i utrzymywała się w czołówce kilka tygodni.
Wszystko zaczyna się od zapowiedzi nadchodzącej płyty i związanej z jej promocją trasy koncertowej. Używanym medium jest tylko i wyłącznie Internet, głównie YouTube i serwis cgm.pl
Następnym krokiem był promomix zawierający fragmenty utworów znajdujących się na nadchodzącej płycie. Jest to świetny zabieg ograniczający rozwój piractwa. Znanym procederem jest nielegalne ściągnięcie płyty do przesłuchu z nastawieniem na możliwy w przyszłości zakup oryginalnego krążka. Jednak człowiek jest z natury leniwy i często pozostaje przy posiadaniu nielegalnej kopii.
Okładka płyty Totem Leśnych Ludzi |
Jeszcze przed premierą ukazuje się pierwszy teledysk do singla z płyty. Tutaj w grę wchodzi promocja przez dzianinę, bo każdy szanujący się w Polsce MC musi mieć swoją markę lub co najmniej linię odzieżową (tutaj El Polako Luxury Design). Dana linia jest ściśle związana z twórczością artysty i treścią płyty.
Teraz artyście pozostaje tylko koncertowanie, udzielanie wywiadów dla portali zajmujących się muzyką hiphopową. Co jakiś czas produkuje się kolejne teledyski a wtedy wysokie obroty są gwarantowane.
donGURALesko |
Podobną strategię przyjął duet Peja i DJ Decks, znanych jako Slums Attack, gdzie przed premierą w tzw. Pre-orderze (sprzedaży przedpremierowej) uzyskali status złotej płyty, a 10 maja 2011 roku płyta Reedukacja uzyskała status platyny.
źródła:
www.youtube.pl
www.stchshop.y0.pl
www.makeanoise.wm.pl
www.makeanoise.wm.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz