Są kolorowe i wyjątkowo mobilne. Ludzie wożą je ze sobą, nie do końca zdając sobie sprawę, że robią reklamę. Mowa o oklejaniu samochodów, ciekawej formie reklamy, która jest bardzo popularna na polskim rynku.
Wykorzystanie powierzchni pojazdów staje się coraz bardziej popularne. Poruszając się po ulicach pieszo lub własnym samochodem, mijamy liczne pojazdy oklejone kolorowymi reklamami. Pomysły na reklamę są obecnie coraz bardziej finezyjne. Firmy, które reprezentują mocno rozpoznawalne marki zazwyczaj bazują na ich logotypach. To właśnie one odgrywają najistotniejsza rolę w całej reklamie. Poza nimi pojawiają się inne grafiki i symbole, które związane są z reklamowanym produktem. Przykładowo Tymbark umieszcza swoje logo zawsze na kapslach od szklanych butelek napoju. Reklama umieszczona na dużym tirze przedstawia kilka kapsli, ogromnych rozmiarów, które wywołują skojarzenia z produktami Tymbarka. Z kolei ciężarówki Hortex oklejone są grafikami przedstawiającymi sztandarowe produkty marki: mrożone warzywa, owoce oraz gotowe mrożone dania. Produkty wyglądają wyjątkowo apetycznie, przyciągają uwagę i świadczą o wysokiej jakości. Często wykorzystuje się także kolory, które utożsamiane są z określona marką. Tutaj przykładem mogą być firmy Coca- Cola, Crunchips czy Tiffi, które kojarzone są z kolorem czerwonym. Powierzchnia samochodów pokryta jest głównie tym kolorem i na nim drukowane są grafiki. Mniej znane firmy jak zakłady fryzjerskie czy lokalni producenci żywności często ograniczają się do nazwy oraz adresu lokalu, w którym można nabyć produkt lub usługę. Rzadziej pojawiają się dodatkowe grafiki czy symbole.
Reklamy na samochodach mają kilka zalet. Przede wszystkim jest to inwestycja, która przynosi korzyści przez bardzo długi czas. Zakładając, że pojazd nie ulegnie zniszczeniu reklama na samochodzie utrzymuje się i dobrze wygląda przez kilka lat. Ponadto reklama nie wymaga od nas większego wysiłku. Reklamujemy produkt za każdym razem kiedy wsiadamy do samochodu. Przypuszczalnie większość osób, która wsiada za kierownicę robi to dlatego że ma coś do załatwienia. Rzadziej wsiadamy do samochodu tylko po to, żeby się przejechać. Wniosek z tego taki, że poruszając się oklejonym pojazdem jednocześnie robimy darmową reklamę. Parkując samochód przykładowo w centrum miasta nie ponosimy też wysokich kosztów związanych z lokalizacją reklamy. Umieszczając reklamę na bilboardzie musimy zapłacić wysoką kwotę za użytkowanie danej powierzchni. Parkując samochód w centrum miasta mamy szansę, że całkowicie za darmo ktoś dostrzeganie reklamę naszego produktu umieszczoną na pojeździe. Ponadto reklama na samochodzie przemieszcza się razem z kierowcą. Jest to szczególnie istotne dla lokalnych firm, których produkty nie są znane na rynku ogólnokrajowym. Dzięki oklejonym pojazdom, ludzie z innych miejscowości mają szansę dowiedzieć się o ich produktach. Plusem tego typu reklam jest to, że trafiają do bardzo szerokiego grona odbiorców. Każdy, kto mija taki samochód staje się potencjalnym odbiorcą reklamy. Dzięki temu wzrasta ich skuteczność.
Często marka oraz model samochodu, na którym zamieszczono reklamę także staje się reklamą. Dla odbiorcy drogie marki są dowodem na ekskluzywność reklamowanego produktu. Dają sygnał, że skoro firmę stać na dobre samochody, które bezpiecznie przewiozą towary do odpowiednich miejsc, to dba ona o swoich klientów. Jeśli reklama jest do tego dobrze zrobiona, ma ciekawy i finezyjny motyw, który przyciąga uwagę może przynieść duży sukces. Niestety pojazdów tego typu jest coraz więcej. Z tego powodu ludzie zaczynają uodparniać się na oklejone samochody czy ciężarówki i nie zwracają na nie uwagi. Pocieszający jest jednak fakt, że zjawisko to dotyczy praktycznie wszystkich rodzajów reklam.
Zdjęcia pojazdów zostały pobrane ze strony:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz