Każdej dobrej reklamie towarzyszy świetne zdjęcie. Nie od dziś wiadomo, że odbiorcy są podatni na bodźce wzrokowe i to one często decydują o akcie zakupu.
Przekaz reklamowy bez ilustracji powoduje negatywne uczucia u odbiorcy. Jest to wyraźny sygnał dla klienta, że z produktem może być coś nie tak. Jesteśmy wzrokowcami kupujemy nie tylko to co jest nam potrzebne, ale także to co się nam podoba. Po zobaczeniu zdjęcia ulegamy chwilowym zachcianką zapominając czasem o zdrowym rozsądku.
Obrazy są wszędzie: w gazetach na bilbordach, gdziekolwiek się rozglądamy widzimy zdjęcia. Obecnie coraz więcej kupujemy na odległość w tym przypadku dobre zdjęcie odgrywa fundamentalną rolę. Oczywistością jest to, że kupujemy tam gdzie produkt został lepiej wyeksponowany.
Każdy obraz jest komunikatem, liczy się to co zostało sfotografowane i jak zostało na zdjęciu przedstawione. Bardzo ważny jest, też klimat zdjęcia, to jakie emocje wywołuje. Żeby zrobić dobre zdjęcie nieodzowna jest wiedza z teorii widzenia, postrzegania kolorów, znaczenia symboli, wzorców kulturowych, oraz zachowań grupy do której produkt i obraz jest adresowany. Cechą charakterystyczną w fotografii jest jej subiektywizm.
Zdjęcie to dowód potwierdzenie istnienie, urzeczywistnia ono reklamowany produkt. Skłania do refleksji jak „ jak mogę wyglądać, jak mogę żyć „.
Błędy w fotografii reklamowej :
Problemy z prawidłową ekspozycją produktu.
Przerysowania wynikające z zastosowania niewłaściwej ogniskowej obiektywu.
Agencje fotograficzne realizują projekty o różnym charakterze, każdy z nich wymaga indywidualnego podejścia. Nie istnieje „fotograficzna samowolka”. Projekty i pomysły zawsze omawia się ze zleceniodawcą. W trakcie rozmów ustala się szczegóły przedsięwzięcia. Najważniejsze jest żebyśmy pamiętali o celu naszej fotografii. Ma ona doprowadzać do wzrostu Niedarzyn reklamowanego produktu co oznacza wzrost obrotu firmy. :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz