Ambient kojarzy się z oryginalnością, kreatywnością, sięganiem po inne i niestandardowe, łamaniem stereotypów i tabu, ale także z pewną odwaga i brawurą w działaniu. Czyżby polskim działom marketingu brakowało kurażu w operowaniu reklamowymi środkami wyrazu? Nieśmiałość?
Poniżej przytoczę kilka bolączek i grzechów głównych z reklamowego podwórka.
Ambientowe realizacje na polskim rynku funkcjonują, ale różnią się nieco od swoich zagranicznych krewnych.Rynek polski coraz bardziej otwiera się na te formę reklamy, ale na pewno potrzeba jeszcze trochę czasu zanim marketerzy przekonają się do niestandardowych kampanii reklamowych i odważa się na realizację pomysłów, jakie możemy obserwować na rynkach zagranicznych.
Marketerzy wyrażają chęć wykorzystania tej formy reklamy w celu promocji danego produktu, ale wciąż jeszcze brakuje im odwagi aby realizować takie działania. Do najczęstszych błędów, które są popełniane przez marketerów wykorzystujących niestandardową formę reklamy jest to, że najczęściej oczekują oni z budowania podobnego zasięgu, jak w przypadku mediów tradycyjnych. W tym przypadku chodzi o budowanie relacji z konsumentem, wchodzenie z nim w interakcję, budowanie dialogu. Częstym błędem marketerów jest również chęć zachowania całkowitej kontroli nad tym, jak tego typu kampanie się potoczą. Bardzo często trzeba natomiast pozwolić takim działaniom "żyć swoim życiem"Pomysły ambientowe spotykają się z bardzo pozytywnymi opiniami, które są proponowane do promocji danej marki. Jeśli chodzi o realizację, to tutaj już zaczynają się "schody"- obawy i brak wiary, że czasami jednodniowa akcja ambientowa może przynieść lepszy skutek niż zwykła siatka wielkoformatowa w centrum miasta, że czasami jednodniowe działanie ambientowe może przez wiele miesięcy przeżywać drugie życie w internecie i krążyć po świecie.
Kolejną przeszkodą w rozwoju i rozprzestrzenianiu się kreatywnej reklamy jest polskie prawo, administracja i obostrzenie właścicieli powierzchni do takiej formy reklamy. Na rynku polski istnieje bardzo dużo obostrzeń prawnych ograniczających działania ambientowe. Przykładem może być metro warszawskie, które jest niestety bardzo zamknięte na wszelkie niestandardy. Wiele prób, zrobienia niestandardowej reklamy zostały odrzucone. Często też spotkać się można z brakiem akceptacji działąń ambientowycch jeśli chodzi o Urzędy Miasta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz