Większość dużych miast, dwoi się i troi, żeby pozyskać turystów i uznanie swoich mieszkańców. Niestety zwykle nie jest to związane z poprawą infrastruktury, a jedynie wizerunku miasta (choć efekty bywają różne). Mowa oczywiście o reklamach i promocji miast, nie tylko w internecie.
Zakochaj się w Warszawie
Zacznijmy od stolicy. Spoty promujące hasło : "Zakochaj się w Warszawie", nawiązują przede wszystkim do wydarzeń kulturalnych, artystycznych i historycznych, które mają świadczyć o stołecznej doskonałości i bogactwie ofert jakie ma do zaproponowania, takich jak muzea, kluby, galerie, zabytki.
Jeden z filmów to obraz Warszawy w okresie przedwojennym, który został nakręcony w 1936 roku, przedstawiający miasto w zupełnie innym świetle niż wygląda ono dziś.
"Za co kocham Warszawę?" to pytanie, na które odpowiadają jego mieszkańcy w kolejnym spocie. Odpowiedzi są różne, czasem zaskakujące, ale efekt jest jednoznaczny - Warszawę kocha się za wszystko i mimo wszystko. Mało obiektywne, ponieważ nie słychać głosu w stylu: "Nie kocham Warszawy", ale w reklamach o obiektywizm przecież nie chodzi . Ma zachęcać i zachęca.
Jeszcze jeden warszawski klip, wykorzystuje postać Chopina i jego twórczości. Stolica pokazana jest od strony typowo artystycznej, jako środowiska twórców, zarówno tych wielkich, jak i tych ulicznych, dzięki którym miasto ma niepowtarzalny klimat, zwłaszcza nocą, przy odpowiednim oświetleniu.
Kraków z lotu ptaka
Kraków natomiast, postawił na innowacyjność formy przekazu i realizacji spotu promocyjnego, poprzez wykorzystanie najbardziej charakterystycznych w Krakowie ptaków. Gołębiom przymocowano miniaturowe kamerki, które rejestrowały miasto podczas lotu. Dzięki takim "operatorom", można zobaczyć z góry Rynek, Kazimierz, Nową Hutę, Kopiec Kościuszki i Kopiec Kraka.
Gdańsk. Dotknij Wolności
Jeśli wolność, oznacza ekshibicjonizm rolnika, latającego kierowcę autobusu i dziewczynę-pocisk, to jak najbardziej, pomysł trafiony. Nietypowe ujęcie miasta i jego mieszkańców to w zamyśle tylko forma wstępna udostępniona w internecie przed kampanią właściwą.
W kampanii ogólnomedialnej, Gdańsk przedstawiony został jako miejsce narodzin nowych idei, śmiałych pomysłów, artystów, zapaleńców, miasto aktywności, dynamiki i postępu. To istotny aspekt kampanii w kontekście starań Gdańska o przyznanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku.
Zachowania rolnika, czy kierowcy w teaserze, a także kobiety-graficiarza i skrzypka w profesjonalnym spocie, to rzekomo efekt tajemniczych fal GDN, pod wpływem których, ludzie stają się wolni i kreatywni, a które są widoczne na filmie. Gdańsk jest tym szczęśliwcem, w którym fale działają z największą intensywnością. Wnioski z kampanii : Kto nie pojedzie, ten się nie przekona.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz