
Powstawanie pomysłu
Tajemnica dobrego pomysłu jest posiadanie wielu inspiracji, im więcej tym większa szansa na wymyślenie czegoś wyjątkowego.
W tym wypadku ilość jest równa jakości, więc nie należy się powstrzymywać i pochopnie oceniać swoich pomysłów, należy po prostu myśleć!
Zobaczenie problemu świeżym okiem jest podstawowym warunkiem
powstania konceptu prezentującego w oryginalny i zapadający w pamięć sposób. Może się zdarzyć, że pierwszy pomysł będzie najlepszy ( ale nie licz na to ). Jeżeli twój świetny pomysł przyjdzie Ci do głowy na samym początku, odłóż go na bok i przejdź do następnego, a potem do kolejnego. Wtedy będziesz miał wybór. Nie przywiązuj się też zbytnio do swoich pomysłów. Łatwo
jest dać im się ponieść i zapomnieć o pierwotnym celu w briefie lub stracić
dystans. Gdy już będziesz miał wszystkie te, wspaniałe, odważne i kreatywne pomys
ły wtedy zrób bilans i sprawdź je pod względem wymagań opisanych w briefie. :)
To niezwykle ważne, by propozycja reklamowa została przedstawiona jasno i jednoznacznie. Staraj się być obiektywny oceniając swoje własne pomysły i słuchaj, co inni mają do powiedzenia na ich temat Najbardziej wartościowe pomysły są nie tylko po prostu oryginalne i zgodne z briefem. To te, które są kampanijne i mają centralny koncept lub temat, który można zastosować w wielu reklamach. Często najlepsze pomysły są najprostsze. Twój wspaniały pomysł może być naprawdę tak prosty, że aż
się zdziwisz, że nikt wcześniej na niego nie wpadł.
Element zaskoczenia :)
Oczywiście jest jeszcze jeden powód dla, którego poznanie grup
y docelowej jest tak ważne. Jeśli rozumiesz jak myślisz i co wyzwala jej reakcje możesz użyć tej wiedzy do wywołania zaskoczenia. Wspólnym elementem wszystkich wielkich pomysłów reklamowych jest element nieoczekiwania. Zawarty w różnych aspektach pomysłu. Może to być np. niekonwencjonalny sposób pokazania dobrze znanej sceny lub wydarzenia.
Obserwuj !
Obserwuj ludzką naturę. Patrz, jak ludzie reagują w określonych sytuacjach. Jakie rzeczy, wydarzenia lub doświadczenia u nich emocje. Zapytaj samego siebie, dlaczego te rzeczy wywołują takie właśnie reakcje. Wejrzyj w swoje własne doświadczenie, którym możesz podzielić się ze swoim własnym audytorium. Wspólne doświadczenia prowadzą do dialogu z odbiorca i pokazują mu, że go rozumiesz.
Prowadź zapiski
Zapisuj sobie użyteczne informacje i obserwacje :)
Przetestuj swoje pomysły ...
Kiedy masz już kilka pomysłów warto jest je przetestować i ocenić. Pierwszym krokiem powinno być ponowne przejrzenie briefu. Kolejnym sposobem jest „test następnego dnia”, ważne jest, aby przetestować swój pomysł na przyjaciołach i rodzinie. ( Szczególnie jeżeli, któraś z bliskich osób pasuje do grupy docelowej)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz