W ostatnim czasie nastąpił gwałtowny rozwój techniki. Nic więc dziwnego, że coraz popularniejsze stają się niestandardowe rozwiązania. Można by więc zapytać, jak będzie wyglądała reklama za kilka lat? Jak zapowiada się wprowadzanie zmian w przemyśle reklamowym? Przede wszystkim wypadałoby zwrócić uwagę na takie czynniki jak:
media
przekaz
rynek
reklamodawców
agencje reklamowe
MEDIA
Nowe technologie doprowadziły do lepszego i korzystniejszego wykorzystania różnych możliwości mediów, które nie było możliwie wcześniej.
Internet i media cyfrowe zwiększyły liczbę kanałów komunikacji, pozwoliły również reklamodawcom na innowacyjne metody angażowania odbiorców.
Tematem na czasie wciąż jest przenikanie się mediów. Przyszłość prowadzić będzie do rozwoju reklamy niestandardowej.
RYNEK
Globalizacja wymusza na reklamie wprowadzenie pewnych zmian. Przede wszystkim kampania musi stać się zrozumiała na rynkach różnego typu i dla odbiorców, którzy mogą się kulturalnie od siebie różnić. W wyniku takiej sytuacji odbiorcy zaczynają więcej wymagać od oferowanych im produktów i usług. Coraz istotniejszym elementem staje się pojęcie indywidualności oferowanej klientom. Często spotykamy się również z personalizacją produktów.
„Ułatwia to budowanie bardziej osobistych
relacji pomiędzy konsumentem a marką”.
PRZEKAZ
W przyszłości wciąż będzie obowiązywała podstawowa zasada reklamy, która ma „informować i bawić odbiorców”. Prawdopodobnie potrzebne będą nowe strategie dotarcia do grup docelowych. Cały czas trzeba mieć na uwadze sposób komunikacji reklamodawcy z grupą odbiorców. W tym wszystkim istotną rolę będą spełniały postawy i zachowania prospołeczne, o których już na dzień dzisiejszy dużo się mówi. Czy to co jest modne w tym roku, w następnym również będzie robiło furorę? To pytanie z pewnością nie pozwoli reklamodawcom się nudzić.
AGENCJE REKLAMOWE
Warto zwrócić uwagę, jak wielkie zmiany nastąpiły w agencjach reklamowych. Wiele z nich kupiło firmy zajmujące się usługami komunikacyjnymi takimi jak nowe media, czy public relations. Rozwiązania tego typu mają wiele zalet. Przede wszystkim agencje zwiększają swój zasięg. Mogą także wybierać w ciekawy sposób połączenia specjalistów, którzy najlepiej sprawdzą się przy danym projekcie.
"Świeże myślenie potrzebne jest jak nigdy dotąd. Odważni na pewno zatriumfują. Nie mogę się doczekać."
Nigel Clifton, Dyrektor kreatywny
"Przeznaczeniem przyszłej reklamy jest komunikacja bardziej personalna i bardziej bezpośrednia. Będą również kampanie bardziej dyskretne, personalne, oparte na komunikacji bezpośredniej, bazujące na dostępie do danych."
Wykorzystane źródła:
- "Kreatywność w reklamie" Anna Murdoch
- "Kreatywna reklama" Ken Burtenshaw, Nik Mahon
1 komentarz:
No ja jestem bardzo ciekawa co z tymi reklamami. Weźmy na przykład telewizory z funkcją 3D które niewątpliwie można już dostać na rynku. Pomyślmy jak mogłaby np. wyglądać reklama reklama szamponu do włosów? Dookoła nas wirują kwiaty, gdzie możemy wyobrazić sobie piękny orzeźwiający zapach, nagle zbliżają się do nas wyciągnięte ręce, które zaczynają masować nam głowę oczywiście z użyciem owego szamponu:D
hmmm mi się taka opcja podoba.
Aczkolwiek gdyby wirowały wokół mnie jakieś "szampańskie delicje" i to w czasie kiedy jestem w porze przedobiadowej, mogło by się to nie spodobać mojemu żołądkowi;)
Prześlij komentarz