Życie po życiu
Reklamy emitowane w telewizji lub też ich inne wersje w radiu, mają w tych mediach ograniczony, zazwyczaj krótki żywot. Zależy on od pory roku, świąt na nią przypadających, albo też innych wydarzeń rozpoczynających lub kończących reklamowy sezon. Po tym okresie skazane są one na zapomnienie. Dróg ratunku od tego jest kilka. Z pewnością zapamiętać reklamę pomaga też muzyka, która pozytywnie wyróżnia materiał promocyjny spośród pozostałych.
Gdy fakt taki ma miejsce reklama zmienia miejsce swojej egzystencji i trafia do Internetu, gdzie rozpoczyna nowe, nierzadko lepsze życie. Na youtube.com lub dailymotion.com; na tych portalach ich użytkownicy umieszczają każdą reklamę o wyjątkowym charakterze. Tutaj bywają one odtwarzane niezliczoną ilość razy, obdarowywane dobrymi komentarzami, stąd pobierane i zapisywane na dyskach komputerów i wielu widzów kieruje przy tym do nich pytania o to, co one takiego w sobie mają? Źródło: http://www.techstartups.com/blog/wp-content/uploads/2009/04/youtube_logo1-300x225.jpg
„To podajcie dokładny name nutki…”
W miejscu na komentarze pod umieszczonymi w sieci filmami, wielokrotnie pojawiają się w przypadku omawianych reklam pytania o tytuł piosenki, autora muzyki lub ich wykonawcę. Pytania te zadawane są w różnych językach, przez użytkowników różnej płci, a także – opierając się na ich nazwach – różnego wieku. Przykładem, którym można się posłużyć by tego typu praktyki ukazać, niech będzie reklama marki Peugeot, zamieszczona na portalu youtube.com w 2006 r.
Źródło: http://youtu.be/E7eOVpBCtPo
Reklama modelu Peugeot 206 jest uznawana przez internautów za kultową, legendarną. W znaczącym stopniu do takiej jej oceny przyczynił się koncept, jakim posłużyli się jej producenci. Ale wykorzystana do jej realizacji piosenka nie odegrała w nim nic nieznaczącej roli. To właśnie dzięki niej, zyskała ona taki rozgłos i nieprzemijającą sławę.
Reklama ta została obejrzana w jednym przypadku blisko milion razy, została skomentowana ponad 600, i oceniona 1544 razy pozytywnie, gdy tylko 31 razy negatywnie. Wśród komentarzy natomiast pojawia się kilkadziesiąt razy pytanie o piosenkę, mimo że zostaje też udzielonych kilkadziesiąt razy na te pytania odpowiedź. Reklama reklamy wymarzona. A dla zainteresowanych tytuł tej piosenki to "Husan", a jej wykonawcą Bhangra Knights.
„Reklama Prefumu, cos po francusku”
Strony internetowe muzykazreklam.pl oraz rozpoznajemy.pl to inne miejsca w sieci, gdzie pamięć o reklamach nie przemija, lecz jest wciąż na nowo odświeżana. Na portalach tych ich użytkownicy opisują reklamy lub też podają linki, dzięki którym można je obejrzeć, a wszystko to po to, by uzyskać informację o piosence czy też muzyce, która została zawarta w przedstawianym spocie. Na stronach tych setki razy pojawią się nazwy produktów i ich producentów, marek oraz firm. Za żadne pieniądze reklamodawcy takiego efektu nie osiągną, który w Internecie za przyczyną wykorzystanych przez nich odpowiednio odpowiednich piosenek sam bezustannie się napędza i rozrasta. A sam skutek ten, to kolejny dowód na to, jak ważnym elementem reklamy jest ścieżka dźwiękowa.
Razem następnym o piosenkach tworzonych na życzenie reklamodawców i o tym, czy takie sukces reklamie przynieść mogą, czy też nie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz