środa, 25 maja 2011

Piosenka jest dobra na wszystko, vol. 4

Reklamodawcy znają znaczenie muzyki w ich materiałach promocyjnych. Dlatego też przy ich produkcji wykorzystują piosenki, które zarówno będą pasować do ich własnych wizerunków, ale także będą rozpoznawane i będą budzić pozytywne skojarzenia wśród odbiorców. Wskazać jednakże można i na takich producentów reklam, którzy zamiast sprawdzonego, posługują mało znanym albo zupełnie nowym. I to z wcale z niezłym efektem

Dobre, bo nowe

Korzystanie z twórczości mało znanych artystów, to ryzykowne podejście. O wiele prościej i bezpieczniej jest posłużyć się muzyką czy też piosenkami, które już odbiorcom są znane. W związku z takimi utworami, można mieć nadzieję, że spoty, w których są one zawarte życzliwie zostaną przez widzów przyjęte i zapałają oni do nich sympatią. Nie można jednak oczekiwać, że przy promocji nowego towaru lub usługi, albo też przy odróżnieniu kampanii reklamowej od innych, marketingowe powiązanie z nawet ponadwiekowym dziełem, będzie zawsze najlepszym rozwiązaniem. W takim układzie trzeba wprowadzić jakieś zmiany. Albo stare odświeżyć, albo skorzystać z czegoś nowego.

Odświeżanie

Tworzenie coverów na potrzeby reklamy, to praktyka często stosowana przez producentów reklam. O nich też już kilka słów zostało napisanych, dlatego też tylko dla przypomnienia zostanie podany przykład reklamy Tymbarku, na potrzeby której została stworzona przez Marka Karwowskiego nowa wersja piosenki Skaldów „Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał”. Przykład ten pozostaje negatywnym, gdyż – w zgodzie z wcześniejszymi uwagami – takie wykonanie tej piosenki nie zostało przez wszystkich przyjęte pozytywnie. Na dowód komentarze umieszczane pod tą reklamą w Internecie. Źródło: http://www.youtube.com/all_comments?v=jzKlITEEqcs

Za przykład pozytywny kolejny raz posłuży Erykah Badu i jej wykonanie piosenki „Mannish Boy” Muddy Waters. W tym przypadku można mówić o pełnym sukcesie artystki oraz firmy H&M, która jej talent do kampanii reklamowej wykorzystała. W Internecie można znaleźć wiele artykułów opisujących współpracy tej artystki ze wspomnianą firmą odzieżową. Pod reklamami umieszczonymi na portalu youtube.com na koncie Erykah Badu widnieje z kolei bardzo dużo pozytywnych komentarzy oraz pytań gdzie można jej cover nabyć. Ale z tym sprawa nie jest taka prosta. Piosenka ta bowiem została stworzona tylko na potrzeby kampanii reklamowej i nigdzie więcej nie jest dostępna. Mimo to jej fani oraz sympatycy są w stanie sobie z tym poradzić, składając ją z reklam i ponownie umieszczając ją w sieci. Tym samym promocja H&M nie ustaje. Gdyż przy każdym takim nagraniu lub filmie pojawia się w tytule kwestia "H&M commercial".


Źródło: http://youtu.be/a3nWAE74SP0

Remiks sukcesu

Sukces tego nagrania przez H&M jest wykorzystywany nadal. W nowej kampanii reklamowej, w spotach przeznaczonych na nowy letni sezon, poddany niewielkim zmianom cover Erykah Badu pojawia się raz kolejny. I ponownie cieszą się one dużą popularnością, a po opublikowaniu ich – w sposób legalny czy też nie – w Internecie otrzymują one, jak ich ubiegłoroczne odpowiedniki, wiele pozytywnych komentarzy. Nie inaczej też wygląda sytuacja na forach osób poszukujących muzykę z reklam. A w każdym z tych miejsc nazwa firmy H&M pojawia się niezliczone ilości razy, co świadczy o tym, że dobór do niej piosenki, mimo że kilkudziesięcioletniej, oraz artystki został dokonany idealnie.


Źródło: http://youtu.be/mBhiiDpZcV0


Brak komentarzy: