Spam
Jedna z najbardziej nielubianych metod reklamy. Kilkoma słowami można określić to jako przesyłanie informacji reklamowych na konta mailowe użytkowników. Większość skrzynek internetowych ma odrębny folder, do którego automatycznie przekazywane są takie maile. Niektóre z nich nawet blokują takie informacje i w ogóle nie docierają one do użytkowników. Liczba osób, które czytają takie maile jest zdecydowaną mniejszością w porównaniu do wszystkich posiadających konta w Internecie. Na tak sporą niechęć do spamu wpływa także fakt, że często jest on przekserowaniem do złośliwego oprogramowania. Prym w wysyłaniu spamu wiodą Stany Zjednoczone – 29% takich maili pochodzi właśnie z USA. Jak się okazuje, reklamodawcy już coraz rzadziej korzystają z takiej formy jaką jest spam. Badania pokazują, że stopniowo maleje liczba maili „spamowych” w porównaniu do wszystkich wiadomości elektronicznych (choć należy pamiętać, że cały czas jest to zdecydowana większość – 81%).
Można powiedzieć, że to nieco inna forma spamu. Do wysyłania treści reklamowych wykorzystuje się komunikatory internetowe. Użytkownik, logując się na swoje konto w komunikatorze, otrzymuje wiadomość od nieznajomego. Okazuje się, że to także przekaz reklamowy, najczęściej w formie linka, który przeniesie nas na stronę internetową nadawcy. Również tutaj istnieje ryzyko wykorzystania spimu przez hakerów. Kliknięcie w niektóre linki powoduje instalację złośliwego oprogramowania.
Gadugading
Takim określeniem nazywana jest forma spimu stosowana w komunikatorze gadu – gadu. Jest to pojęcie stosunkowo nowe, jeszcze rzadko stosowane. Polega na przesyłaniu, głównie w formie wiadomości do użytkownika, treści reklamowych. Jedna z najnowszych aktualizacji programu wprowadza tzw. antyspiming. Program ma usuwać linki do stron internetowych wysyłanych przez nieznanych użytkowników.
Reklama personalizowana
Wiele emocji wywołało zastosowanie takiej formy reklamy przez portal nasza – klasa. Użytkownik, logując się na swoje konto, widział swoje zdjęcie wykorzystane do reklamy. Nie oznaczało to użycia prywatnego zdjęcia przez daną firmę, do tego służyły odpowiednie parametry techniczne. Tak, aby każdy użytkownik widział własne zdjęcie i wiadomość skierowaną do niego.
Rozwój technologii to szerokie pole do manewru dla twórców reklam. Coraz to nowe techniki stwarzają nowe możliwości. Można zatem spodziewać się, że reklama w Internecie jeszcze nie raz nas zaskoczy.
Źródła:
http://di.com.pl/news/27044,0,Gadu-Gadu_teraz_z_antyspimem_i_geolokalizacja.html
http://www.flickr.com/photos/noalwin/169058030/
http://community.ca.com/blogs/securityadvisor/archive/2009/02/26/spim-preys-on-obesity.aspx
http://www.formyreklamy.pl/
http://prawo.vagla.pl/node/8105
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Spamu_jest_coraz_mniej-32929.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz