piątek, 1 czerwca 2012

Slogan, w przekazie reklamowym

          Każdy z nas mniej więcej wie lub przynajmniej słyszał o czymś takim jak slogan.
Często nie potrafimy go odróżnić od zwykłego hasła.
Slogan może pojawić się w reklamie w trzech miejscach:
1. w nagłówkach i tytułach reklam
2. jako fragment tekstu wyodrębniony z całości przekazu poprzez zwiększoną czcionkę, kolor lub w radiu przez inny, szczególny sposób wymówienia. Pojawia się zazwyczaj w połowie przekazu lub drugiej części, streszczając jej myśl
3. oraz element tekstu w najbliższym położeniu do logotypu firmy marki lub produktu. Jest przesłaniem marki, wyrażające główną myśl lub idee.

          Jeśli mniej więcej wiemy gdzie szukać sloganów, warto poznać ich typy.
  • Headline - po prostu ma zachęcić odbiorcę w strukturę reklamy. Bardzo często w formie pytań, gier słownych, paradoksów, parafraz lub puent. 
  • Slogan właściwy - jak sama nazwa wskazuje, jest to główna myśl sloganu. Ma przekazać najważniejsze informacje o produkcie i streścić główną myśl przekazu
  • SLOGAN - czyli slogan logo, element tekstowy uzupełniający nazwę firmy informujący o ideologii. Jest najmniej wyeksponowanym elementem lecz stałym, głęboko zakorzenionym w tradycję firmy

Brak komentarzy: