piątek, 1 czerwca 2012

Przekaz medialny jako medialna encyklopedia wiedzy

          W dzisiejszych czasach, gdy współczesny człowiek pragnie w jak najkrótszym czasie
poznać produkt, może skorzystać z medialnej encyklopedii.
Tą encyklopedią medialną jest obecnie przekaz reklamowy.
Bardzo prostym przykładem jest zdobyta przez nas podstawowa wiedza, która pomaga nam w wyborach np. za granicą. Sam jestem tego najlepszym przykładem.
Po pewnym czasie pobytu w Holandii musiałem udać się do sklepu aby zakupić prowiant oraz inne potrzebne do przeżycia środki. Naprzeciw mnie zobaczyłem trzy sklepy. Aldi, Albert-Hein oraz Lidl.
Instynktownie wybrałem ten ostatni, ponieważ go znam. Byłem głodny więc zamiast udawać się do restauracji, w których nie wiem co serwują, zatrzymałem się w KFC, ponieważ wiedziałem, że nie mogą mnie niczym zaskoczyć.
     Dopiero poznanie przekazów reklamowych obu marketów i innych restauracji mogłem spokojnie skomparować nowe doświadczenia. Reklama we współczesnym świecie spełnia bardzo ważną rolę, przekazywania w najprostszy sposób, funkcjonowania, sposobu użycia oraz możliwościach produktów.

          Reklama już nie tylko dostarcza informacji czy też nie tylko komunikuje o nowych produktach ale prezentuje świat społeczny w wielu kontekstach     G. Fabris
Reklama jak encyklopedia podaje wiedzę, którą może przyswoić każdy. Twierdzi się, że dzięki reklamom człowiek jest na bieżąco w rzeczywistości społecznej oraz jej rosnącej kompleksowości.
I oczywiście trudno jest się z tym nie zgodzić. Sam nie mam czasu na to by oglądać nowe telefony komórkowe oraz inne elektroniczne gadgety takie jak iPady, tablety czy iPody. Na szczęście są reklamy telefonii komórkowej lub sklepów elektronicznych, dzięki którym wiem, jakie telefony obecnie można znaleźć na rynku, jakie posiadają właściwości oraz gdzie mogę je dostać.
Wystarczy włączyć telewizor i już wiemy jak ubierać się, jak pachnieć, co jest cool w tym sezonie i na co warto zwracać uwagę przy zakupach. Czysta encyklopedia medialna.

Brak komentarzy: