W zasadzie wszystkie produkty, które
kierowane są do dzieci, niezależnie od kategorii, funkcjonują na
rynku znacznie lepiej jeśli mają przypisaną jakąś postać,
która umożliwia ich łatwiejsze zidentyfikowanie. Istnienie
bohatera marki ma znaczenie jeszcze szersze. Z punktu widzenia
rodzica, uświadamia go o tym, że produkt taki kierowany jest
właśnie do jego pociechy. Ponadto bardzo często zdarza się, że
rodzic taki skojarząc postać z produktem wnioskuje o jego jakości
czy składzie. Wyniki badań jednoznacznie pokazują, że rodzic
częściej sięga po produkt, na którym widnieje postać, niż na
taki, na którym jej brakuje.
Rodzaje reklamowych bohaterów:
- Bohater długofalowy: jest to bohater pozytywny, który ewaluuje razem z marką, przy czym zmiany jego wizerunku są prawie niedostrzegalne dla rodziców i dzieci.
Przykład:
- Bohater licencjonowany: postać znana i atrakcyjna wśród dzieci, pochodząca z książek lub gier komputerowych, często obca rodzicom.
Przykład:
- Bohater chwilowy: postać związana z aktualnymi hitami kina dziecięcego i czasowo wykorzystywana do promocji w trakcie trwania mody na dany film.
Przykład:
- Bohater wspólny: uniwersalni bohaterowie wielopokoleniowi, rozpoznawani przez dziadków, rodziców i dzieci, często licencjonowani.
Przykład:
- Bohater dziecięcy: postać znana, ale nie budząca sympatii u rodzica lub postać niszowa, nie znana rodzicom.
Przykład:
- Bohater rodziców: postać pochodząca z dzieciństwa rodziców, nieznana dzieciom, mało lub prawie dla nich nieatrakcyjna, o której rodzice muszą dzieciom opowiadać.
Przykład:
Źródło:
Frąckiewicz S. (2007). Popmarketing –
Reklamy z grzechem.
Jędrkiewicz T. (2006). Licencja na
własnego bohatera.
grafika google
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz