Istnieje wiele definicji reklamy. Jedną z nich jest
rozpowszechnianie wiadomości o usługach i produktach w celu
zwiększenia podaży. Inną jest przedstawienie potencjalnym nabywcom
danego produktu. Tylko pytanie codzienna reklama powtarzana wiele
razy jest nam tak potrzebna ?
Reklama
jest zwierciadłem, które pokazuje nam skrzywiony obraz
rzeczywistości. Jest skonstruowana w taki sposób, by jej odbiorcy
uwierzyli we wszystko, albo, chociaż w część pokazywanego świata.
Musi się ona opierać na ogólnie przyjmowanym i akceptowanym przez
społeczeństwo wzorze, normach i obyczajach, nie godzić w ludzkie
uczucia.
Chociaż reklamy są
obecne w naszym życiu na każdym kroku, otaczają nas zewsząd, to
ludzie niechętnie się do nich odnoszą. Wpływ reklamy na życie
ludzkie jest bardzo silny, jednak większość odbiorców nie lubi
momentów, w których ulubiony film, czy serial przerywany jest
ogromną ilością spotów reklamowych. Odbiorcy przerwę w emisji
filmu traktują jako czas, w którym przez chwilę mogą zająć się
innymi czynnościami domowymi, nie zwracają uwagi na lecące w tle
reklamy. Adresaci mimo wielu irytujących ich reklam chętniej
przyglądają się tym, w których występuje osoba starsza. Budzi
ona w nich większe zaufanie, a reklamowany produkt bardziej
prawdziwy. Starszy mężczyzna, którego wizerunek przedstawiany jest
w reklamie, kojarzy się adresatom z większym doświadczeniem
przekonaniem o skuteczności reklamowanego produktu. Młody człowiek,
który występuje w reklamie dla wielu odbiorców nie jest prawdziwy
w tym co mówi, co robi. Szczególnie jeśli chodzi o reklamy
lekarstw lub innych produktów skierowanych do osób starszych
odbiorcy zwracają na to większą uwagę. Zwykły, szary człowiek,
który występuje w reklamie budzi w odbiorcach większe zaufanie.
Adresaci wyobrażają sobie, ze boryka się on z tymi samymi
problemami, co oni, ma te same schorzenia i to, co reklamuje na pewno
jest bardziej skuteczne, niż inny produkt, w którego reklamie
wykorzystano wizerunek osoby młodej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz