Źródło: IRCenter. Badanie zaufania do reklamy w telewizji, Styczeń 2015, reprezentatywna próba n=401 aktywnych internautów.
Co ciekawe według IRCenter najbardziej podatni na reklamy sąmężczyźni, a nie kobiety jak by się mogło większości wydawać, osoby młode - do 24 roku życia i te które oglądają programy rozrywkowe np TVP seriale czy Eska TV.
A jakie reklamy nie są już dla Nas przekonujące? Agencja IRCenter przeprowadziła badania na ten temat pytając internautów o reklamy telewizyjne, które cieszą się małym brakiem zaufania. Znaczącą przewagę mają reklamy leków i różnego rodzaju suplementów, które są na pierwszym miejscu wśród zestawienia. Następnie są kosmetyki na równi z reklamami o tematyce technologii.
Źródło: IRCenter. Badanie zaufania do reklamy w telewizji, Styczeń 2015, reprezentatywna próba n=401 aktywnych internautów.
Reklamy telewizyjne nie spełniają już funkcji zachęty do kupienia, lecz tasiemca. Puszczone jedna po drugiej o podobnej treści zaczyna męczyć odbiorcę i w taki sposób popularne stało się określenie "zapping" czyli skakanie po kanałach w celu uniknięcia bloków reklamowych. Coraz trudniej jest obejrzeć dany program telewizyjny od początku do końca ""po bożemu" bez przełączania, gdyż czas trwania programu a bloków reklamowych staje się już prawie równa. Oczywiście dla fanów reklam to po prostu drugi seans, lecz ile można oglądać w kółko to samo?
Aleksandra Marchewka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz