niedziela, 3 maja 2015

Reklama bezpośrednia – wady i zalety



Reklama bezpośrednia to jedna z form, jakie producenci stosują, aby nakłonić potencjalnego klienta na podjęcie decyzji o zakupie ich produktu. Działanie tego typu reklamy polega na sporządzaniu baz danych  klientów, wobec których będą prowadzone określone działania. Dzieli się ona na bezadresową, oraz adresową.

Pierwsza z nich reklama bezadresowa polega na rozsyłaniu lub roznoszeniu przesyłek reklamowych do skrzynek pocztowych lub pozostawionych "pod drzwiami'' w wybranym regionie. Przesyłki bezadresowe są często natychmiast wyrzucane do kosza, nawet bez wcześniejszego zapoznania się z ich zawartością.

Reklama adresowa polega na rozsyłaniu lub roznoszeniu przesyłek do imiennie określonych osób: mieszkających pod wskazanymi adresami lub zatrudnionych w konkretnych instytucjach. Przesyłki adresowe kieruje się najczęściej do adresatów zainteresowanych tematyką przesyłki, np. dotychczasowych klientów. Na wzrost zainteresowania wpływa również imienne zaadresowanie oraz często indywidualna forma listu dołączonego do przesyłki. W związku z tym są znacznie częściej otwierane i czytane.
Źródło: http://ripdruk.pl/wp-content/uploads/2014/03/ulotki6.gif


Zobaczmy zatem jakie zalety i wady posiada ten konkretny rodzaj reklamy.
Do zalet reklamy bezpośredniej zaliczyć można wysoką selektywność, związaną z docieraniem do ściśle określonych odbiorców, oraz możliwość imiennego adresowania przesyłek. Wysoki poziom elastyczności umożliwiający dostosowanie materiałów reklamowych do każdego odbiorcy z osobna to również kolejny pozytyw jakie niesie ze sobą korzystanie z reklam bezpośrednich. Dzięki nim możliwe jest dokonanie szybkiego pomiaru efektów, np. poprzez dołączanie kuponów – zamówień. W dzisiejszych czasach korzystanie z tego rodzaju reklamy umożliwia rozsyłanie materiałów reklamowych o różnej formie, kształcie, ilości, oraz wielkości. Kolejną zaletą jest możność manipulowania zasięgiem, ilością, czasem, miejscem i intensywnością rozsyłania.

Do wad natomiast zaliczamy wysoki kaszt wyprodukowania i rozesłania owej reklamy. To co stawia w złym świetle reklamę bezpośrednią jest również ograniczony zakres odbiorców, oraz konieczność posiadania listy adresowej odbiorców (zwłaszcza w przypadku specyficznych produktów). Kolejnym minusem jest niechęć ze strony odbiorców związana z otrzymywaniem zbyt dużej ilości przesyłek reklamowych, a co się z tym wiąże bardzo często ludzie wyrzucają przesyłki reklamowe bez wcześniejszego zapoznania się z ich treścią, ponieważ uważają je za nieprzydatne. 

Jak widać ten rodzaj promocji jest w dużym stopniu efektywny i z pewnością pozytywnie wpływa na sprzedaż produktów, poprzez budowanie zainteresowanie wśród potencjalnych klientów danej firmy.


Brak komentarzy: