Reklama bezpośrednia to jedna z form, jakie producenci stosują, aby nakłonić potencjalnego klienta na podjęcie decyzji o zakupie ich produktu. Działanie tego typu reklamy polega na sporządzaniu baz danych klientów, wobec których będą prowadzone określone działania. Dzieli się ona na bezadresową, oraz
adresową.
Pierwsza z nich reklama
bezadresowa polega na rozsyłaniu lub roznoszeniu przesyłek reklamowych do
skrzynek pocztowych lub pozostawionych "pod drzwiami'' w wybranym
regionie. Przesyłki bezadresowe są często natychmiast wyrzucane do kosza, nawet
bez wcześniejszego zapoznania się z ich zawartością.
Reklama adresowa polega na rozsyłaniu lub
roznoszeniu przesyłek do imiennie określonych osób: mieszkających pod
wskazanymi adresami lub zatrudnionych w konkretnych instytucjach. Przesyłki
adresowe kieruje się najczęściej do adresatów zainteresowanych tematyką
przesyłki, np. dotychczasowych klientów. Na wzrost zainteresowania wpływa
również imienne zaadresowanie oraz często indywidualna forma listu dołączonego
do przesyłki. W związku z tym są znacznie częściej otwierane i czytane.
Zobaczmy zatem jakie
zalety i wady posiada ten konkretny rodzaj reklamy.
Do zalet reklamy
bezpośredniej zaliczyć można wysoką selektywność, związaną z docieraniem do
ściśle określonych odbiorców, oraz możliwość imiennego adresowania przesyłek.
Wysoki poziom elastyczności umożliwiający dostosowanie materiałów reklamowych
do każdego odbiorcy z osobna to również kolejny pozytyw jakie niesie ze sobą
korzystanie z reklam bezpośrednich. Dzięki nim możliwe jest dokonanie szybkiego
pomiaru efektów, np. poprzez dołączanie kuponów – zamówień. W dzisiejszych
czasach korzystanie z tego rodzaju reklamy umożliwia rozsyłanie materiałów
reklamowych o różnej formie, kształcie, ilości, oraz wielkości. Kolejną zaletą
jest możność manipulowania zasięgiem, ilością, czasem, miejscem i intensywnością
rozsyłania.
Do wad natomiast
zaliczamy wysoki kaszt wyprodukowania i rozesłania owej reklamy. To co stawia w
złym świetle reklamę bezpośrednią jest również ograniczony zakres odbiorców,
oraz konieczność posiadania listy adresowej odbiorców (zwłaszcza w przypadku
specyficznych produktów). Kolejnym minusem jest niechęć ze strony odbiorców
związana z otrzymywaniem zbyt dużej ilości przesyłek reklamowych, a co się z
tym wiąże bardzo często ludzie wyrzucają przesyłki reklamowe bez wcześniejszego
zapoznania się z ich treścią, ponieważ uważają je za nieprzydatne.
Jak widać ten rodzaj promocji jest w dużym stopniu efektywny i z pewnością pozytywnie wpływa na sprzedaż produktów, poprzez budowanie zainteresowanie wśród potencjalnych klientów danej firmy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz