wtorek, 5 maja 2015

Nowe media a reklama

            Jeszcze do niedawna reklamowanie danego przedsiębiorstwa było możliwe jedynie w prasie, radiu i telewizji, czyli w tzw. mediach tradycyjnych. Obecnie coraz większe znaczenie w tym procesie odgrywają nowe media, oparte na cyfrowym przekazie informacji. To właśnie one mają największy wpływ na przepływ informacji, a co za tym idzie na budowaniu wizerunku firmy i jego reklamowaniu. Dzięki multimedialności, przedsiębiorstwo ma możliwości zaprezentowania się w Internecie w każdej formie ekspresji. Poprzez teksty, obrazy, rysunki, fotografie czy filmy nadawca komunikatu może wyeksponować pewne elementy lepiej lub gorzej aby się "pokazać". To odbiorca sam decyduje w jakiej formie chce odebrać komunikat. Nowe media umożliwiają pełną identyfikacje konsumenta, ponieważ występuje wysoki poziom indywidualizacji. Pozwala to na pełny odczyt oczekiwać potencjalnego klienta i zapewnienie satysfakcji z danej usługi, co rodzi kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Interaktywność wpływa na korzystne budowanie bezpośredniego kontaktu z konsumentem. Zwiększa to poziom akceptacji dla prowadzonej działalności i pozwala na szersze pokazanie swoich pozytywnych cech.
Jedną z najważniejszych cech nowych mediów jest niematerialność. Niekiedy przedsiębiorstwo może się reklamować właściwie za darmo np. poprzez stworzenie swojego konta w mediach społecznościowych ( Facebook, Twitter ).

                                              Źródło: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,10856812,Nieinwazyjne_reklamy_na_Facebooku__Zapomnij___w_przyszlym.html

               Dziś, w każdej chwili, mamy możliwość połączyć się z Inernetem, przeczytać treści w nim umieszczane, zakupić dany produkt oraz zamówić usługę. Możemy to równiez zrobić na wielu nośnikach - komputerze, smartfonie czy tablecie. Zbudowanie pozytywnego wizerunku czy też po prostu "pokazanie się" nowo powstałych firm staję się więc o tyle prostsze o ile cechy naszego przedsiębiorstwa oraz jego działania jakie chcemy przedstawić, konsument ma możliwość odczytać w każdej chwili, na wielu nośnikach.
              Media społecznościowe (ang. social media) wciąż dostarczają nam nowych, lepszych opcji reklamowania naszego produktu czy usługi. Czym właściwie są ? Definiuje się je jako wirtualne płaszczyzny, na których użytkownicy kształtują swoje profile, gromadzą znajomych, dodają zdjęcia i udostępniają różnego rodzaju treści. Istnieją jednak różne rodzaje mediów społecznościowych: serwisy, portale, blogi, mikroblogi, społeczności profesjonalistów, fora dyskusyjne. Jednak to najbardziej popularne serwisy, tj. Facebook, Twitter, YouTube czy nawet Instagram, dają nam mnóstwo możliwości. Ludzie wolą słuchać i widzieć, że dany produkt jest wybierany przez kogoś podobnego do nich, niż gdy w reklamach polecają go celebryci. Firmy na portalach społecznościowych mają więc jeszcze większe szanse aniżeli w ,,starych mediach''. Rozwój technologiczny pozwala już nawet na umieszczanie reklam konkretnych produktów na portalach tematycznie związanych. Przykładem może być dobrze wszystkim znane allegro.pl. Poszukując towarów i wpisując kilkakrotnie daną frazę, możemy się spodziewać że reklamy migające w rogach okna przeglądarki będą już dotyczyły wyłącznie produktów danej marki. Allegro jest domeną oferującą różnego rodzaju usługi w sprzedaży on-line, a więc jest swego rodzaju ,,społecznościówką'', ponieważ mając swoje konto, swój profil, możemy (a często nawet wymagane jest) wystawiać opinię o sprzedającym. Znajomy znajomego przeczyta, powtórzy, poleci. Siła wirtualnych społeczności jest ogromna.

                                             Źródło: http://przerwanareklame.pl/artykuly/reklama-allegro-w-centrum-handlowym/

Brak komentarzy: