Jeszcze
do niedawna reklamowanie
danego
przedsiębiorstwa było możliwe jedynie w prasie, radiu i telewizji,
czyli w tzw. mediach tradycyjnych. Obecnie coraz większe znaczenie
w tym procesie odgrywają nowe media, oparte na cyfrowym przekazie
informacji. To właśnie one mają największy wpływ na przepływ
informacji, a co za tym idzie na budowaniu
wizerunku firmy i jego reklamowaniu. Dzięki
multimedialności, przedsiębiorstwo ma możliwości zaprezentowania
się w Internecie w każdej formie ekspresji. Poprzez teksty, obrazy,
rysunki, fotografie czy filmy nadawca komunikatu może
wyeksponować pewne
elementy lepiej lub gorzej aby się "pokazać".
To odbiorca sam decyduje w jakiej formie chce odebrać komunikat.
Nowe media umożliwiają pełną identyfikacje konsumenta, ponieważ
występuje wysoki poziom indywidualizacji. Pozwala
to na
pełny odczyt oczekiwać potencjalnego klienta i zapewnienie
satysfakcji z danej usługi, co rodzi kreowanie
pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.
Interaktywność wpływa na korzystne
budowanie bezpośredniego kontaktu z konsumentem. Zwiększa to poziom
akceptacji dla prowadzonej działalności i
pozwala na szersze pokazanie swoich pozytywnych cech.
Jedną
z najważniejszych cech nowych mediów jest niematerialność.
Niekiedy przedsiębiorstwo może się reklamować właściwie za
darmo np. poprzez
stworzenie swojego konta w mediach społecznościowych ( Facebook,
Twitter
).
Źródło: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,10856812,Nieinwazyjne_reklamy_na_Facebooku__Zapomnij___w_przyszlym.html
Dziś,
w każdej chwili, mamy możliwość połączyć się z Inernetem,
przeczytać treści w nim umieszczane, zakupić dany produkt oraz
zamówić usługę. Możemy to równiez zrobić na wielu nośnikach -
komputerze, smartfonie czy tablecie. Zbudowanie
pozytywnego wizerunku czy też po prostu "pokazanie się"
nowo powstałych firm
staję się więc o tyle prostsze o ile cechy naszego przedsiębiorstwa
oraz jego działania
jakie chcemy przedstawić, konsument ma możliwość odczytać w
każdej chwili, na wielu nośnikach.
Media
społecznościowe (ang. social media) wciąż dostarczają nam
nowych, lepszych opcji reklamowania naszego produktu czy usługi.
Czym właściwie są ? Definiuje się je jako wirtualne płaszczyzny,
na których użytkownicy kształtują swoje profile, gromadzą
znajomych, dodają zdjęcia i udostępniają różnego rodzaju
treści. Istnieją jednak różne rodzaje mediów społecznościowych:
serwisy, portale, blogi, mikroblogi, społeczności profesjonalistów,
fora dyskusyjne. Jednak to najbardziej popularne serwisy, tj.
Facebook, Twitter, YouTube czy nawet Instagram, dają nam mnóstwo
możliwości. Ludzie wolą słuchać i widzieć, że dany produkt jest
wybierany przez kogoś podobnego do nich, niż gdy w reklamach
polecają go celebryci. Firmy na portalach społecznościowych mają
więc jeszcze większe szanse aniżeli w ,,starych mediach''. Rozwój
technologiczny pozwala już nawet na umieszczanie reklam konkretnych
produktów na portalach tematycznie związanych. Przykładem może
być dobrze wszystkim znane allegro.pl. Poszukując towarów i
wpisując kilkakrotnie daną frazę, możemy się spodziewać że
reklamy migające w rogach okna przeglądarki będą już dotyczyły
wyłącznie produktów danej marki. Allegro jest domeną oferującą
różnego rodzaju usługi w sprzedaży on-line, a więc jest swego
rodzaju ,,społecznościówką'', ponieważ mając swoje konto, swój
profil, możemy (a często nawet wymagane jest) wystawiać opinię o
sprzedającym. Znajomy
znajomego przeczyta, powtórzy, poleci. Siła wirtualnych
społeczności jest ogromna.
Źródło: http://przerwanareklame.pl/artykuly/reklama-allegro-w-centrum-handlowym/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz