Szczególną role odgrywają tytuły stron internetowych, pojawiające się w wynikach wyszukiwania – mają one duży wpływ na pozycję witryny w rankingu wyszukiwania a także na to czy zachęcą czytelnika do wejścia na stronę. Użytkownik po przeczytaniu tytułu strony powinien móc szybko określić rodzaj zawartości wyniku i jego trafność. Mierzony jest w pikselach i nie powinien być dłuższy niż 100 znaków, choć Google wyświetli średnio ok 65 znaków.
W tytule strony internetowej powinna być umieszczona fraza lub słowo kluczowe, które chcemy promować w wyszukiwarce, ponieważ tytuł jest dla wyszukiwarki opisem strony. Google uznał arbitralnie, że właśnie ten element kodu strony ma najważniejsze znaczenie. Treść tytułu powinna odpowiadać treści strony, ma w skrócie informować o tematyce serwisu. Każda z podstron serwisu powinna mieć własny, niepowtarzalny tytuł. Dobrze jest jak tytuł zaczynać się od najważniejszej treści, słowa kluczowego. Nie należy w tytule umieszczać nadmiernej ilości słów kluczowych i powtarzać słów kilka razy. Jeśli chcemy promować nazwę naszej firmy lub serwisu, która jest już w miarę znana to można ją umieścić na początku tytułu. W innym przypadku, jeżeli koniecznie ma się znaleźć w tytule to wystarczy, że będzie na stronie głównej na końcu tytułu. W tytule strony głównej może się znaleźć, w zależności od rodzaju serwisu, też nazwa miasta. Tytuły podstron powinny zawierać nazwę dokumentu, działu, kategorii i podkategorii.
Jeżeli tytuł dokumentu będzie tożsamy z zapytaniem wpisanym w wyszukiwarce, to już ten fakt daje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik zainteresuje się daną treścią. Jednak jest konkurencja i trzeba walczyć o uwagę potencjalnego klienta. Dlatego też oprócz słów kluczowych w tytule powinna znaleźć się informacja wyróżniająca nas od konkurencji. Atrakcyjny tytuł intryguje i zachęca użytkownika do zadawania pytań, na które w treści dostanie odpowiedzi. Można zamiast standardowego separatora „-” zastosować inny znak np. „|”, „›”, „•” itp. co już odróżni nasz tytuł. Użycie nazwy miejscowości w tytule pozwala na łączenie słów z lokalizacją. Google może połączyć słowa kluczowe z lokalizacją nawet jak są rozdzielone, jednak warto umieścić je w kolejności: słowa kluczowe i dalej lokalizacja. Im bliżej umieszczone jest słowo kluczowe i lokalizacja tym więcej ich połączenie otrzymuje „mocy”.
Tytuł strony umieszczany jest w sekcji head dokumentu HTML w znaczniku title. Wykorzystywany jest przez przeglądarkę jak i wyszukiwarki. W przeglądarce na przykład w nazwie karty a w wyszukiwarce do tworzenia wyniku wyszukiwania.
Tytuł ułatwia wyszukiwarce określenie unikalności podstrony w serwisie i określenie jej tematyki. Może również zachęcić użytkowników do kliknięcia w link strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Ma duże znaczenie przy analizie strony przez wyszukiwarkę. Wpływa zarówno na pozycjonowanie jak i klikalność linku do witryny. W przypadku mało popularnych słów kluczowych dobrze napisany tytuł pozwala znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania.
Reasumując, warto jest poświęcić czas na tworzenie tytułów stron czy innych publikacji. Nie powinno się zaniedbywać tej kwestii, ponieważ ma ona niebagatelne znaczenie w odbiorze naszych treści przez odbiorców. Zapraszamy do komentowania i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i radami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz