środa, 16 maja 2012

Kampania informacyjna dotycząca cyfryzacji


Iloma łyżeczkami cukru została posłodzona bostońska herbatka? 

Tak brzmi hasło jednego ze spotów informujących o cyfryzacji, które  zostaje postawione w kolejnej odsłonie kampanii informacyjnej dotyczącej procesu cyfryzacji telewizji. Pojawiło się kilka tego typu reklam. Spoty przedstawiają jakieś wydarzenie typu gra telewizyjna lub serial i najbardziej wyczekiwanym momencie sygnał się urywa. Po tym pojawia się informacja, że dalszy ciąg zobaczymy już po cyfryzacji. O słodzenie bostońskiej herbatki pytają też od momentu emisji spotów w telewizji, internauci na forach internetowych. Wszystkie filmy opierają się na humorystycznym odwołaniu do klasycznych programów telewizyjnych lat 60 i 90. Utrzymane są w stylu tamtych lat. W jednym pojawia się prezenter wraz ze śpiewającym smokiem, który wyśpiewuje o przejściu telewizji analogowej do cyfrowej w lekki, śmieszny sposób. Inny przykład to urywek telenoweli, w której to sygnał się urywa w najważniejszym momencie. Przerwana jest także transmisja meczu. Oprócz zabawnych spotów ukazały się także reklamy wyjaśniające jak wszystko będzie działać i w jaki sposób sprzęt zamontować. Ma to na celu pokazanie, że całość nie jest trudna i łatwo wszystko zrobić. W reklamie występuje dziennikarka i ekspert, który krok po kroku tłumaczy na czym wszystko polega.
Celem kampanii Ministerstwa Cyfryzacji i Administracji oraz pięciu największych nadawców - TVP, Polsat, TV4, TVN i Puls - jest przygotowanie społeczeństwa na nadchodzące zmiany w technologii odbioru sygnału telewizyjnego.Już 31 lipca 2013 roku sygnał analogowy zostanie całkowicie zastąpiony telewizją cyfrową. Reklamy są narzędziem dotarcia do jak najszerszej liczby odbiorców. Będą one emitowane do 2013 roku w dwóch etapach: pierwszy zachęca do skorzystanie z możliwości jakie już są, druga to informowanie o zbliżających się terminach wyłączenia sygnału analogowego. Wszystkie spoty mają przeprowadzić Polaków przez zmianę sygnału analogowego na cyfrowy, pokazać jak i co trzeba zmienić, co ewentualnie kupić, jak zamontować, skąd czerpać informacje, do kogo zwrócić się o pomoc.

Brak komentarzy: