źródło www.lemarto.pl
Znane wszystkim cukierki "Nimm2" i reklama tego produktu, to idealny miejsce, by wypełnić je emocjami, które zachęcą do zakupu. W każdej reklamie występuje dwoje lub więcej dzieci, śmieją się, bawią, jest piękna pogoda i wesoła muzyka, a także kolorowy pokój lub ogród wypełniony zabawkami. Co z oddziaływaniem? Dziecko, widząc taką reklamę też chciałby przede wszystkim zjeść takiego cukierka, widzi jak zadowolone są dzieci, jak bardzo wszystko nasycone jest kolorami i to szczególnie przyciąga jego uwagę. Natomiast dorosły widzący reklamę widzi siebie w dzieciństwie, szczęśliwe lata, zabawę i beztroskę, do której sam by powrócił, więc absolutnie nie może tego darować swojemu dziecku i kupuje mu ten właśnie produkt. Wydaje się to absurdalne, jednak w taki właśnie sposób działa użycie, w tym przypadku pozytywnych emocji w reklamach.
źródło: www.tychy.naszemiasto.pl
Avon - marka szczególnie rozpoznawana przez kobiety, jest klasycznym przykładem na to, jak reklama kosmetyków tej firmy na zadziałać na Panie, które, w tym przypadku, przygotowują się do Świąt Bożego Narodzenia. Widząc taką okładkę katalogu i wiele zdjęć znajdujących się w środku, widzimy dwie szczęśliwe rodziny, przy pięknej choince, otoczonej ogromem prezentów, cudownie uśmiechniętych i szczęśliwych. Firma przekonuje, że kupując ich produkty, Twoje Święta będą jak z bajki. Dlaczego i więc nasze nie mogą być cudowne? Mogą! Dlatego kupujemy reklamowane produkty, by poczuć luksus i szczęście ukazane na zdjęciach, by utożsamić się z znanymi braćmi Golec i ich rodzinami, by i nasze Święta były wyjątkowe. Kobieta (choć nie tylko) widząc takie zdjęcie czuje, że może być unikatowa, niecodziennie piękna, że stanie się kimś. Czyli wywoływane są pozytywne emocje, które według konsumenta mogą spełnić się w bardzo prosty sposób - wystarczy kupić przedstawiane produkty.
źródło: muzykazreklam.pl
Jakiś czas temu rozmawiałam z koleżanką na temat fenomenu Coca Coli i genialnych reklam, którymi mogą chwalić się od wielu lat. Oglądając niektóre z nich, te naprawdę dawne, jak i te współczesne, moja rozmówczyni przy jednej z reklam, innym, ciepłym głosem, skomentowała, że reklamy Coca Coli budzą w niej uśmiech i patrząc na niektóre reklamy naprawdę ma wrażenie, że rodzina przy wspólnym stole jest szczęśliwa, popijając przy tym reklamowany napój. To prawda - w wielu ludziach reklamy te wzbudzają pozytywne emocje, radość i beztroskę. Reklamy te cechują się też dobrze dobraną muzyką, co wpływa na lepszy odbiór, a reklama nie jest automatycznie przełączana.
Każdy z nas posiada emocje, różne, ale jednak je posiada, Dlatego tak często twórcy reklam starają się na nie wpływać i podświadomie decydować o procesie zakupu. Emocje pozwalają nam dobrze kojarzyć produkt, z czymś miłym i przyjemnym, co ma kluczowe znaczenie w tworzeniu reklamy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz