piątek, 8 maja 2015

Gdy reklama dobija się do uszu


          Powszechnie wydaje się, że największe efekty przynoszą reklamy, które możemy zobaczyć i dodatkowo usłyszeć. Od dawna jednak wiadomo, że zmysł wzroku nie posiada największej mocy, jeżeli chodzi o nakłonienie klienta do kupna produktu. Co działa silnej? Powonienie i słuch. To zdecydowani faworyci.
         

      Mówimy często, : ,, Muzyka łączy obyczaje", ,,Muzyka łączy pokolenia". Okazuje się, że tworzy ona przede wszystkim nastrój. Banalne? Ale skuteczne! Stworzenie odpowiedniej atmosfery w miejscu sprzedaży jest jednym z najważniejszych aspektów udanego marketingu. Przypomnijmy sobie świąteczną aurę w supermarketach. Nie bez przyczyny i nie dla satysfakcji konsumentów, ale dla zysku odtwarzane są nam wzruszające kolęd.  Dzięki temu kupujemy kolejne świeczki zapachowe chcąc przenieść jakże rodzinny nastrój pod swój dach. Ale to nie jest jedyny cel audiomarketingu. Muzyka wpływa również na postrzeganie marki. Zauważmy, że sklepy, które cieszą się dużą renomą charakteryzuje zwykle świetny wystrój, ale także doskonale zaplanowana i nieprzypadkowa playlista. To wszystko kreuje w naszym umyśle markę i zachęca do kolejnych odwiedzić magicznego miejsca.


     Muzyka musi być dobrana do grupy odbiorców. Gatunek, czy głośność musi być dobrana pod kątem potencjalnych klientów. Mocne uderzenia sprawdzą się w przypadku podążających za modą młodych ludzi w sklepie z ubraniami. Utwory emitowane w ekskluzywnych lokalach gastronomicznych powinny natomiast komponować się z charakterem miejsca, nie rozpraszać podczas rozmowy i dawać poczucie rodzinnego ciepła lub szykowności.

       Statystyki w tej kwestii dowodzą jedynie, że nie są to przypadkowe spostrzeżenia, Prawie 72 % Polaków lubi chodzić do miejsc, w których gra dobra muzyka, a jedynie 12 % stwierdziło, że tło dźwiękowe nie ma dla nich żadnego znaczenia. Ankietowani twierdzili także, że są w stanie więcej zapłacić za piwo, jeśli w barze będzie grała dobra muzyka ( do takich wniosków doszło 72 % respondentów). Wyniki badań jednoznacznie wskazują na to, że muzyka jest jednym z najważniejszych elementów tworzących nastrój i dobre samopoczucie, tak ważne w procesie sprzedaży.

Brak komentarzy: