wtorek, 22 maja 2012

Metody reklamy


Nadszedł czas, aby zebrać wszystkie typy reklam razem i je przedstawić w spisie. Oczywiście, to nie muszą być wszystkie metody reklamowania, ale jest to jednak znakomita wiekszość możliwości.
Zacznijmy od definicji reklamy:
Reklama jest komunikacją pośrednią o charakterze perswazyjnym. Prezentuje produkty, usługi, idee z których nadawca lub sponsor jest znany, bądź dopiero co wprowadził produkt na rynek. Odbywa się przez różne media.
Przez jakie media? Jakie kanały może wykorzystać reklama?

1. Prasa:
- artykuły"sugerowane"
- ogłoszenia drobne
- większe reklamy
- artykuły sponsorowane
2. Internet
- pozycjonowanie
- reklama kontekstowa w wyszukiwarkach
- reklama kontekstowa na stronach tematycznych
- linki sponsorowane, boksy, buttony- Google maps, lokalizatory
- mailing
- spim, "gadugading"
- stopki, sygnatury, opis w komunikatorach
- toplayer, pop-up, pop-under ("wyskakujace okienka")
- reklama w serwisach społecznościowych
- Pay-Per-Call
3. Telewizja
- bloki reklamowe
- ogłoszenia sponsorowane
- lokowanie produktu
4. Radio
5. Telefony komórkowe
6. Poczta tradycyjna
7. Kino
8. Marketing partyzancki
9. Marketing szeptany
10. Public Relations (należy pamiętać, że najpierw trzeba zająć sie PR, a dopiero poźniej reklamą)
11. Reklama wielkopowierzchniowa
12. Gadżety reklamowe
13. Ulotki, broszury, plakaty
14. Reklama alternatywna
15. Bannery, neony

Oczywiście, jak już wspomniałam, to nie wszystkie metody reklamy. Co chwilę poowstają nowe, innowacyjne sposoby, aby zareklamować produkt. Trzeba się liczyc z tym, że reklama jest wszędzie, a niedługo będzie "jeszcze bardziej, niż wszędzie".


Źródło:
http://www.formyreklamy.pl/metody-promocji/spis-metod-reklamy/

Brak komentarzy: