sobota, 19 maja 2012

Reklama w prasie

Na początku była prasa, jest ona jednym z pierwszych mediów reklamy. Z czasem narodziło się z niego nowe medium takie jak czasopismo, czasami prasę codzienną i czasopismo łączy się w jedno medium z powodu podobieństw które je łączą, aczkolwiek jest także wiele różnic między nimi.
Ze względu na zasięg danej gazety ( lokalny lub ogólnokrajowy ) to medium wykorzystywane jest jako nośnik reklamy.
Pod względem prasy codziennej w Polsce jako medium często wykorzystywany jako nośnik reklamy jest dziennik. Dzienniki dzielimy na ogólnopolskie, regionalne lub lokalne. Można wymienić kilka zalet dzienników:
- prasa ma dużą pojemność informacyjną, w reklamie prasowej można umieścić dużą ilość tekstu
- codzienne docieranie do odbiorcy
- w prasie czytelnicy poszukują informacji, ogłoszeń
- możliwość docierania do populacji całego kraju, ale i również społeczności regionalnych
Jednakże kilka wad także można znaleźć:
- w dziennikach często jest zamieszczana duża liczba reklam, i w związku z tym zmniejsza się ich zauważalność
- reklamy w prasie muszą być przeczytane
- koszty zamieszczania reklam w prasie są wysokie
Reklama w prasie może zawierać zarówno tekst, jak i ilustracje - jak możemy zauważyć stosuje się je często. Reklama prasowa jest rozwiniętą formą reklamy o długich tradycjach. Za pośrednictwem prasy można docierać do konkretnej grupy odbiorców. Reklama prasowa jest powszechnie używana przez różne firmy.
Reklamy w prasie można czytać długo i co ważniejsze powracać do nich. Oprócz podstawowych informacji o produkcie, możemy również dostrzec takie informacje jak cena, adresy internetowe. Atutem jest też to, iż w prasie umieszczane są różne kupony promocyjne, konkursowe, a czasami także różnego rodzaju próbki produktów takich jak kremy, perfumy, przyprawy.
                                                                        źródło : www.google.pl 
                                                                         źródło : www.google.pl


Czasopisma
 Kategoria czasopism obejmuje szerokie spektrum różnych wydawnictw ukazujących się nie rzadziej niż raz w tygodniu. Na Polskim rynku istnieje wiele tygodników, miesięczników, oraz dwutygodników. Oprócz tego istnieją również tytuły specialistyczne, stanowią medium trafiające do wąskiej grupy odbiorców ( np. takich jak zwolennicy muzyki rockowej, właścicieli kotów rasowych ). Możemy również wymienić parę zalet czasopism:
- docieranie do grup
- długi czas oddziaływania - mogą być czytane wielokrotnie
- poszczególne numery są czytane przez kilka osób, zatem krąg odbiorców zwiększa się.
Większość reklam w czasopismach to reklamy kolorowe. Reklamując się w gazetach i czasopismach wybiera się jeden rodzaj konsumentów, którzy będą potencjalnymi klientami. Reklama jest ściśle związana z charakterem czasopisma. Jeśli mamy do czynienia z pismem kobiecym to na pewno zobaczymy reklamy ubrań, czy tez kosmetyków. Czytelniczki z całą pewnością zwrócą swoją uwagę, oraz zdecydują się na zakup promowanego produktu. Dzięki reklamom w czasopismach możemy poświęcić wiele czasu na zapoznanie się z danym produktem, nie ogranicza nas czas antenowy, reklamy nie są nachalne. Nie tylko telewizja odgrywa dużą rolę w promocji, czasopisma także stanowią ogromne medium do rozpowszechniania. Reklamy umieszczane w prasie zostają w naszej głowie, przeglądając gazetę czytamy coś, aby stwierdzić czy jest to reklama czy nie.

1 komentarz:

Kasia pisze...

Reklama w prasie jest dobrym pomysłem, natomiast coraz mniej młodych ludzi po nią sięga.