piątek, 13 kwietnia 2012

Wizerunek marki Avon cz.I


Zawsze ciekawiło mnie, jak to się dzieje, że firmy, które oferują bezpośrednią sprzedaż produktu, utrzymują się na rynku i cieszą się zaufaniem klientów

Sprzedaż bezpośrednia polega na tym, że sprzedawca bezpośrednio dociera do potencjalnego klienta w jego miejscu zamieszkania czy pracy. Z jednej strony w dzisiejszych czasach w każdym większym mieście można spotkać wiele centrów handlowych, w których dostępne są produkty wielu branż. Wiele osób uważa, że zakupy w sklepie są lepsze, ponieważ daną rzecz można zobaczyć, przymierzyć, wypróbować, ale przede wszystkim zobaczyć na żywo. Z drugiej jednak strony mamy coraz mniej czasu na spędzaniu wielu godzin w poszukiwaniu odpowiedniego produktu. Wygodniej jest, gdy można sobie zobaczyć katalog w domowym zaciszu, gdy nikt nam nie przeszkadza i nikt się nie wtrąca.
Zazwyczaj to kobiety są bardziej zabiegane – dom, dzieci, kariera zawodowa, ale to nie znaczy, że o siebie nie dbają. Pomaga im w tym firma Avon, która prowadzi właśnie sprzedaż bezpośrednią.



Avon powstał w 1886 roku. Co ciekawe, jego założycielem był mężczyzna, David McConnell, który na co dzień zajmował się sprzedażą książek. Zauważył on, że próbki perfum, które klientki otrzymywały jako dodatek do książki, cieszyły się większym zainteresowaniem, niż one same. Założył firmę California Perfume Company, a jego pierwszą pracownicą, która nazywana była konsultantką, została Persis E.E. Albee z Winchester. Pani Albee zaczęła werbować inne kobiety do pomocy, by jak najszybciej rozwinąć terytorium i skalę sprzedaży. W ten sposób zajęła się pionierską jak na tamten czas sprzedażą bezpośrednią, oraz stworzyła grono kobiet sukcesu Avon Ladies. W 1939 roku firma California Perfume Company oficjalnie zmieniła nazwę na Avon.

W 1999 roku firma Avon zmieniła na całym świecie swoje logo.  Stare zostało zmienione na nowocześniejsze i  zgodne z wizerunkiem firmy. W nowym logo pojawiło się hasło „The Company for Women”, ponieważ Avon skierowany jest przede wszystkim do kobiet. W 2007 roku została wprowadzona kampania, w Polsce tłumaczona jako „Powitaj lepsze jutro”, czyli Hello Tomorrow. To nowy wizerunek firmy, szczególnie kreowany  w 2008 roku, który stawia na nowoczesność, dynamiczność, technologiczną innowacyjność oraz kierowanie nowych trendów. Działania marketingowe skupiły się wtedy przede wszystkim na promocji najbardziej zaawansowanej linii kosmetyków do pielęgnacji twarzy Anew oraz stylowej linii kosmetyków kolorowych.



Avon promowany jest jako firma ludzi sukcesu. David McConnell w 2002 roku został uznany przez magazyn Fortune za jednego z najsłynniejszych legendarnych przedsiębiorców.  Również obecna Prezes i Dyrektor Wykonawczy Avon Products Ins. , Andrea Jung, znalazła się  na trzecim miejscu rankingu Najbardziej Wpływowych Kobiet Świata Biznesu w 2003 roku.  Również „zwykła” konsultantka ma możliwość na awans stając się najpierw Liderką Sprzedaży, a w końcu Starszym Menedżerem Zespołu..

Avon to światowy lider sprzedaży bezpośredniej. By trafiać do jak największej liczby odbiorców,  od wielu lat nawiązuje współpracę ze znanymi osobistościami  z świata filmu, mody czy sztuki. Wizerunek marki i firmy wspierają światowej sławy gwiazdy. W 2004 roku światową ambasadorką firmy została Salma Hayek, a w 2007 stanowisko to objęła Reese Witherspoon. Co więcej, firma angażuje w współpracę również Jilian Dempsey – znaną wizażystkę gwiazd, Cynhthie Rowley – amerykańską projektantkę mody, a także Christiana Lacruix, czyli jednego z najbardziej znanych projektantów. Dom mody Ungaro, Herve Leger, Patrick Dempsey, Courtney Cox, Fergie – oni też pracują dla Avon.





Brak komentarzy: